Hemma

borta bra, men hemma är på nåt vis alltid bäst. Kunna mysa runt hemma i lillasyster härliga kortbyxor,en ful tröja o ett par sköna tofflor,o bara känna att man kan göra precis hur man vill.. Ja,jag vet.. nu låter det som jag varit borta en halv evighet,när jag i själva verket bara sovit borta en natt.. Haha!
 Jag är nog liite väl hemma kär kanske. Men jag trivs hemma,för mej själv i lugnet. Också har jag saknat Lowisen massa,o jätte mkt.. Hon for ju till mormor redan i tisdagskväll,för vi tog ju tåget ner till Sthlm igår morse vid sex..
Kom fram till Sthlm vid halv tolv,efter lite försening.. Lallade runt på stan o kiikade lite,inhandlade lite trosor, nån sjal o ett bar mjukisar.. :) Sen bar det av till Frihamnen,för inspelningen av Singing Bee, fick vänta en halv evighet innan vi fick komma in i studion, o där skulle de arrangeras vart man skulle sitta.. Till sist efter nån förflyttning,hit o dit fick vi sitta längst fram,med en stor fet strålkastare över oss,som alstra ungefär tusen gradig värme.. jisses va varmt de blev!

Aja,efter lite "uppvärmning" började inspelningen.. Kul,roligt o intressant att vara med på! Vid sju,var det hela klart o vi va typ dyngblöta i svett.. Haha! tog en buss till slussen,o sen vidare in till stan.. Lyckades hitta en resturang som såg ut o ha god mat, observera såg! Maten var sådär, men vi hade trevligt ändå..Satt där o surrade,kika på folk o tog en öl/cider..
Sen bar det av hem till Sandras kompis Putte, där vi skulle sova.. Mysig o trevlig karl,trist  för en annan att han är gay bara.. ;) Hann inte mer än sätta mej i soffan,sen sov jag.. Socialt värre! ;-)  Men denna trevliga Putte fixade så jag blev nerbäddad.. Tusen tack,för lånet av soffan!

Vaknade vid halv tio,o gjorde oss iordning,for in till stan låste in väskorna o tog en liten runda till.. Fyllde på i min shoppingbag, men en söt kofta,några linnen o nåt halsband.. :)
Vid två gick tåget hem, o efter lite förflyttning så hade vi en helt egen kupè, liggvagns kupè så där låg vi på varsin sida,o sov mest.. Löste lite korsord sista timmen.. Mkt skön hemresa! Kom hem till stan vid halv åtta, in på Ica en sväng o sen ääntligen hemma på SnorreHills, där pappa o Lowisen mötte oss..

Har betalt lite räkningar o donat på nu, Lowisen sover gott sen länge.. Dock i min säng.. Men de gör så lite.. ;-)

Imorn väntar jobb 8-12, sen skola från 13.30,o på kvällen en trevlig (hoppas jag)  middag här! :)

Tack Mamma och Pappa för barnvakt,o allt stök! - Älskar er.

PussHeej!




Era tankar..
Postat av: Jessica

Hejsan. Hur e de me er då? Här e de skapligt, fortfarande sjukskriven och väntar på att ja ska in på ryggmottagningen den 11e sep.

Kramar

2008-08-31 @ 21:08:51
URL: http://mammz.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhh va snällt att du vill göra det, då ska jag skriva upp det! Kram Malin

2008-09-01 @ 07:02:18

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0