* Fredag

jag har aldrig, aldrig någonsin varit en morgon människa. Men jag tror jag håller på att förändras.. Tror jag håller på att förändras på flera andra sätt också. Men åter till morgon människan som vaknat inne i mej. Jag har kommit fram till att det är rätt skönt,o lämna Lowa till frukost på dagis,för att sen ta tag i skolarbetena direkt ifrån morgonen,även dom dagarna då jag inte har lektion. Man blir liksom piggare hela dagen dessutom. Sen att jag somnar vid niotiden, det är mest bara skönt! ;) Det är dock riktigt jobbigt att jag vaknar så ofta på natten. Dom senaste veckorna har jag vaknat 2-3 ggr varje natt,och haft lika svårt att somna om varenda gång, och dessutom haft ont i magen. Jag är fruktansvärt less på min magonta nu. Tror jag måste ringa till doktorn igen.

Tog tag i mej själv och ringde till rekryteraren idag också, var en helt okänd som svarade. Eller ja,jag har väl hört namnet.. Men ingen jag visste vem det var riktigt.. Förklarade att jag skulle jobba i helgen, men att jag helt seriöst inte klarar det. Eller jo,klarar det gör jag. Jag klarar allt. Men att jag faktiskt, helt ärligt mår skit dåligt, och skulle behöva vara hemma, med Lowa. Bara ta det lugnt, ta dagen som den kommer,o verkligen vara en närvarande mamma. Har liksom jobbat i stort sett varenda helg,hela sommaren, antingen enligt schema,eller så har jag tagit på mej extra. Jag vill att Lowa ska kunna få vara helt ledig på helgerna. Slippa slitas upp före sex,för o skjutsas till nån barnvakt, eller helt sonika behöva följa med mej på jobbet,för att jag inte har nån barnvakt. Visst jag var ledig förra helgen, men innan det så jobbade jag liksom 4 helger irad,efter att ha varit ledig en. Jag har kommit fram till att jag tror inte det här funkar. Jag måste försöka vara ledig mer på helgerna. Jag måste ( nej fel ord.. Jag VILL)  tillbringa mer tid med min dotter, och den tiden har jag ju på helgerna, eller ja, jag måste ta mej den tiden på helgerna. På veckorna har jag ju skola på heltid, plus jobb! Och då funkar det nog inte att jobba varenda helg.
Kanske hade funkat bättre o jobba fler helger,om hon hade haft en pappa,o vara med när jag jobbar.. Då hade jag nog inte haft lika dåligt samvete.. Men nu är det ju inte så, så det tjänar absolut ingenting till att ens tänka så..

Det är Jag och Lowa, och jag ska banne mej vara en bra och närvarande mamma. Som inte jobbar jämt, utan som hittar på saker,och verkligen är med min dotter. Ska lägga all min energi på henne och skolan nu, jobbet får komma i andra hand. Men jag älskar faktiskt mitt jobb, tycker det är sjukt roligt där,och mina jobbarkompisar är underbara! Men jag ska  låta bli att jobba så många helger, utan ägna helgerna åt Lowa istället. Så det så!

Sen tänker jag sluta "jaga" mina så kallade vänner också.
 Eller tänker o tänker,det har jag slutat med redan.
Och det är då ingen större förlust, uppenbarligen.
Nu låter jag kanske som en bitterfitta, vilket jag inte är.
Och ni som verkligen är mina vänner, er älskar jag,och jag värderar er mkt högt.
Det hoppas jag att ni redan vet, om inte..så är jag ledsen om jag är dålig på att säja och att  visa det
Tack för att ni finns,i vårat liv iallafall.

Nu ska jag ta o återgå till studierna en stund, ska iväg på samtal hos tandläkaren innan lunch,o sen åker jag o Lowis ut till Gärdsta,för lite Qualitytime,med några av våra favoriter.
Lyx!


PussHeej!


Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0