Liten..

ibland önskar jag verkligen att jag var liten igen.. Inte för att jag egentligen vill börja om från liten igen.. Utan bara för att få känna sej liten, och skyddad ifrån allt liksom. Inga större problem osv..
Istället får man kämpa i ständig motvind på nåt vis.. Iaf så känns det så. Kan saker o ting liksom inte bara få flyta på bra? Varför ska allting krångla o jävlas, precis hela tiden? Just nu skulle jag behöva lite flyt, att det liksom bara går bra..
 "tänk om livet var såhär,lite lätt medlut, om så lite guppigt" Det sa en patient  till mej när vi va ute o åkte rulle..
Vad det vore skönt!
 När denne sa det fick jag mej  en tankeställare. Jag vet att jag har det rätt bra. Jag bor i mitt eget hem med min dotter, har min familj o mina värdefulla vänner i närheten, o jag kan duscha,äta,kissa o klä på mej själv.. Och bara grejen att jag kan öppna en stängd dörr utan bekymmer.
Sånt ska man faktiskt vara glad över, och inte ta för givet.
Och det är jag glad för, absolut. Inget o tveka över..
Men i min värld är mina små bekymmer inte  små, som dom är om man jämför med hur andra kan ha det.
I mitt liv, är det mina små bekymmer, som faktiskt göra att just jag mår dåligt, att jag faktiskt har ångest. Att jag inte kan sova, att jag får migrän, att jag har ont i magen ont i bröstet o faktiskt får panikångest. Att jag stänger in mej, och helt enkelt bara vill vara ifred.

Försöker samla krafter för att ta tag i mitt liv. 
Försöker lyssna på min kropp, min hjärna,mitt hjärta..
Försöker räkna ut vad jag vill göra.
Försöker räkna ut vart jag vill leva.
Försöker räkna ut vad som är viktigt.
Försöker ha roligt, jag vill ha roligt igen..
 Jag vill skratta, ofta. Jag älskar att skratta, man mår bra av det.
Jag vill känna den där glädjen, tycka att saker är roliga.
Just nu är jag mest bara förvirrad,förtvivlad,ledsen,arg.
Jag tycker INTE det är roligt längre.

Men jag ska bli stark.
Jag ska ta mej upp till toppen.
Jag ska ta tillvara på alla värdefulla stunder.
Jag vill skratta och ha roligt.
Jag vill må bra.
Jag vill trivas.

Och jag ska tamej fan lyckas med det också.
Ett steg i taget.
 För det förtjänar jag. Det förtjänar alla.
Jag är en härlig skit helt enkelt.
Så det så.







ja, så är det helt enkelt. Tråkigt,luddigt o konstigt inlägg.
 Men jag skriver för min skull o ingen annans, och nu mår jag så här.
 Om en vecka kanske det känns annorlunda. Vem fan vet?


Kärlek till dom Bästa.





Era tankar..
Postat av: Tina

Älskade vän, vinden vänder, det gäller bara att komm ihåg att ta vara på det då också, det är så mycket lättare att fokusera på det dåliga och jobbig.



Mig love dig, forever and always.

2009-04-23 @ 20:36:53
URL: http://tiinawiina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du! Jag gillar dej trots att du har olika perioder... För vill du veta en sak? Det har vi alla å dom som påstå sej inte har det vill bara inte erkänna det för sej själv ;) Löve UUU...

2009-04-23 @ 21:52:45

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0