emma,han ÄR död!

okej,igår hade min granne dött. eller jag var iaf helt övertygad! Nåt hade hänt han.. min syster var mest bara irriterad och svarade "jaja, är han död,så är han mest troligt död imorn också, var tyst o sov nu" Men alltså! Jag kan ju inte bara ligga i min säng mitt i natten, höra hunden skälla,yla och dessutom verkligen tro att karln är död och sen inte göra nånting. Så jag beslutade att kontakta min vän o granne som har koll på allt o alla på denna gård, och fråga om hon sett karln nåt under dagen!
 Sagt o gjort, jag skickade iväg ett sms. O fick ganska snabbt svar,att de hade hon gjort. Jag förklarade min oro, o att hunden faktiskt hade skällt sen typ sju. O den hunden hörs aldrig vanligtvis.
Nyfiken som min granne är tog hon o knatade ut i mörkret för o kika lite, o ringde på hos gubben. Där det för övrigt lös i hela lägenheten. Ingen öppnade,hon såg inte gubben o hunden gnällde.
Nu snackar vi tolv på natten här! Aja, ingen öppnade så min nyfikna granne sa åt mej o ringa till polisen om jag var så orolig! Men vad då pinsamt om han bara låg o sov! Vid de laget hade jag även skickat iväg ett sms till mamma, för o rådfråga om hur jag skulle göra! Bestämde mej dock för att avvakta, ifall han skulle återuppstå liksom! Efter en stund sätter hunden igång o ylar. O då tänkte jag att äh, jag ringer! Men bestämde mej för o skicka ut min nyfikna granne en gång till. Var millimeter från o ringa polisen,då min nyfikna granne hörde av sej.. Då kom tydligen gubben hem.. " han hade varit på en tur till stan" o va lite på fyllan. ( till saken hör att de här är en gullig äldre farbror,som lätt skulle ha kunnat legat död i en hjärtinfarkt eller nåt!)
aja, tur var väl de.. Men tänk om jag ringt polisen, huuur pinsamt hade inte det blivit? aja, mamma tyckte iaf att det var gulligt tänkt.. ;)
Min stora fråga nu är, hade jag ens lagt märke till de här om jag varit som folk om dagarna o haft ett liv, o inte bara legat i snart en vecka!?




ja jävlar, annars var ju då gårdagen som alla mina senaste sex dagar, taket har fortfarande inte ändrat färg, min taklampa är fortfarande lika kass, lägenheten städar inte sej själv,o väskorna har fortfarande inte packat upp sej själva!
Konstigt!?
Gårdagens höjdpunkter var nog att Mikael dök in helt oväntat o underhöll mej nån timme! =) O att Linda kom med skithuspapper o underhåll mej en stund också! Uppskattat!
Annars var gårdagen nog nästan den segaste dagen ever, på väldigt länge. Jag är så jääkla uttråkad!
aja.





Idag har jag o Suss varit på skolan o återigen imponerat på våran lärare Janne, förmiddagsfikade o skrattade! :) Det var dagens Höjdpunkt Nr.1 Sen har jag hängt med min mor, vi åt lunch o pratade massa, o länge. Alltid lika trevligt! <3 Det var Höjdpunkt Nr2..
Annars så sitter knäna där dom ska, trots att dom just nu är hyfsat billiga! O foten bortskänkes mot att någon hämtar den..
Stöder ganska bra på höger idag, dock ej på vänster. Men va fasiken, daniel har lovat att han ska göra nya ben åt mej i gummiträ, så de ordnar sej alltid! Tack friend.




Ikväll ere Så Ska Det Låta, o det ska jag givetvis se, i sann pensionärs anda!

Väntar på att min älskade syster o trollongen ska komma hem snart.. O Sara ska komma hit också! :) Då ska vi åka på affären o inhandla lite gott för lite mys. Får se när jag måste inta ryggläge för natten idag då! Igår låg jag innan nio, men somnade inte förrän vid tre. Det är inte coolt. O absolut inte okej.
nu dök sara upp.. vi hörs!


PussHeej!



Era tankar..
Postat av: Sofia

Ooh herregud!!

Tänk om gubben hade dött..!!

jag det är tur att du håller koll på dina grannar..!!

o tur att han levde o gjorde stan osäker.. men man skulle väll ha varit där för att höra ditt resonemang.. kan se det framför mig.. =)



ha en bra helg..

kram

2009-03-14 @ 09:36:40
URL: http://vallenfamiljen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha! Ja om jag inte minns fel så är du också en nyfiken granne =) haha!

Tack för fredagskvällen , med vin och surr =)

Kram

2009-03-15 @ 19:11:46
URL: http://lillis85.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag tror nästan det är DU som dött? =P

2009-03-24 @ 10:48:36
URL: http://tiinawiina.blogspot.com/
Postat av: Karro

Ja hur man får ekonomin att gå runt är ett stort mysterium.. Läste att studenter i snitt går back typ 800:- i månaden för att csn är för lågt. Så jag funderar på att råna Ica på en matkasse eller två! Ska vi bli partners in crime?

Kram

2009-03-26 @ 18:51:54
URL: http://scrabbed.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0