Mylta!

Mylta är nåt utav de goaste som finns! Pappa och Håkan var uppe i fjälls i helgen och Pappa plockade 12kg. Så jag hade tur o fick lite! Så idag har jag kokat lite sylt! Blev inte så mycket men fyra burkar iaf.. O de e ju alltid nåt!:)
Tror jag ska lura me mej svärmor ut o leta lite mylta,så jag kan koka lite mer! Väntar på att lingona ska bli klar också,så man kan plocka o koka lingonsylt! Jag tycker inte om köpt sylt. Så då ere skönt o koka o ha egen! :)


Efter tårta o kalas hos Mamma igår for vi slutligen ut på flyget och hämtade Emma. Och gissa om Lowa blev glad!! Överlycklig! :)
Jag också givetvis, så skönt o ha henne hemma! Trots att både jag o Emma var aptrötta lyckades vi ligga o surra fram till halv två. =)
Jesper kom hem vid två,men då hade jag givetvis lyckats somna.
Vaknade dock till o surra lite me han.
Vad jag Älskar den karln!
Och vad jag Älskar oss,tillsammans.
 Han gör mej lycklig!

Jag var faktiskt duktig och klev upp imorse,åt frukost i min ensamhet eftersom Emma o Jesper fortfarande sov, och Lowa ville vänta o äta frukost med Emma.
Vet ni hur stort det är?
1 Att jag faktiskt klev upp,utan anledning. och 2 att jag åt frukost! Alldeles själv, jag är kass på o äta frukost. men nu jäklar!

När resten i familjen klev upp,kokade sylten för fullt och sockerkakan i ugnen var nästan klar. Sockerkakan ska vi faktiskt inte ens prata om. Jag har för första gången i mitt liv misslyckats med en sockerkaka.
Pinsamt. O hur lyckades jag med det egentligen? Märkligt.

Tror vi ska grilla idag förresten, de e ju faktiskt finväder! O då ska man väl passa på.. :) Vi grillade ju igår också, jag o Suss.. Men va gör de!? Det är ju så gott.. :)

Kanske Mamma o Håkan vill göra oss sällskap!?! Och Maria kanske?

Ma får väl si..


 


Era tankar..
Postat av: TiNAWiNA

Helt okej å säga att Lillys födelse var större än min som inträffade för 25 långe år sen faktiskt!

Annars tycker jag att du börjar få ordning på livet jag med, and I like it... for you!

Jag skulle också vilja ha lite mylta, om jag får följa med å plocka kan du koka ;)

<3 forever.

2010-08-17 @ 18:32:16
URL: http://winatina.blogspot.com
Postat av: Jag

Vilken tur! :)



Ja men du, då åker vi till härjedalen nästa helg o plockar, jag kokar! ;)



Puss, forever and always.

2010-08-22 @ 13:06:22
URL: http://joannaolowa.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0