Efterlängtad jul..

jaa, två snabba inlägg efter varandra.. meen, tyckte de här förtjänade ett eget! ;)

Iiih,jag längtar efter Julen!
Det brukar jag inte göra.. utan jag brukar ha sån fruktansvärd ångest. Sjuk,sjuk ångest.
Visst lite ångest har jag i år också. Man vill ju liksom göra alla nöjda och glada.
Men det går inte alltid. Fan också. Men aja.
Lite ångest kan jag leva med,och jag hoppas det stannar vid det.
Vi har iaf bestämt oss för att vi ska vara hemma.
För om vi ska hinna till våra föräldar så måste vi dela på oss, annars går det aldrig.
Och det vill vi faktiskt inte.
Jag menar,Vi är ju faktiskt en familj. Och vi vill ju fira julen tillsammans.
Om vi så ska sitta här ensamma på julafton.
Men då får vi iaf vara tillsammans.
Javisst, så är det med det. ♥


Tror dock vi löst julafon helt okej.
Och jag hoppas det blir en mysig dag,framförallt för Lowa.
För Julen är verkligen barnens högtid.

När det är Jul ska man mysa,vara tillsammans, umgås och verkligen bara må gott..
Tillsammans med dom man älskar.


Och jag får så ont i magen,och hjärtat när jag tänker på dom som är ensamma.
Inte bara på julafton, utan alltid.
Men ensamheten blir ju mer påtaglig inför och vid såna här högtider.
Usch. Jag vill bjuda in alla till mej, ta hand om alla. Fasiken alltså!
Ensamhet är något hemskt,och otrevligt. Fy!
Sen finns det ju dom som har folk omkring sej som ändå har det kämpigt!


Jag har en nära vän som jag vet har det väldigt jobbigt så här i juletid. Och många har säkert svårt att förstå det, för hon har ju pojkvän, fosterfamilj osv,och är ju "alltid så glad och positiv".. Ja ni förstår..
Men jag vet att så här i juletid,så tänker hon extra mycket på sin "riktiga" mamma, och på sina små syskon som hon inte kan vara med. Och jag vet att det gör ont i henne. Och det gör ont i mitt hjärta med. Jag önskar så att jag kunde göra något för henne.
Något mer konkret.
Men jag kan inte trolla, och det går liksom inte o göra så mycket.
Det vet hon också. Men jag försöker iaf ställa upp,om så bara genom att finnas till. Och det vet jag att hon uppskattar, och det värmer mitt hjärta. Iallafall något.
Hon är en av dom starkaste personerna jag känner. Det är hon, på riktigt.. Men faan som hon fått kämpa,och får kämpa varenda vareviga dag. Kanske inte fysiskt. Men psykiskt. Hon förtjänar det bästa,och mer därtill.
Älskade vän.






Nu blev det jobbigt, o jag känner att jag blir både arg och ledsen när jag tänker på vissa saker, så jag avrundar här... Meen ja..

äh, va ska man skriva!?

Ta hand om er! ♥



Stort Tack till Jessica också,som hjälpt mej med ny design!

weeei.


Era tankar..
Postat av: Tirja

Åh va jag skulle kunna ge allt jag äger och har för att få fira jul hemma själva! :(

Tror ni kommer få det jätte mysigt!



Jo om man inte vill att folk, vem som helst, ska kunna läsa får man ju som sagt låsa den! Svårare än så är det inte! Men gud va fjantigt! Ursäkta men det är ju (väl) vuxna människor vi pratar om :O Nej svårt att stå för det! Men det är som mitt ex han läser antagligen fortfarande min blogg, fast det va han som lämnade mig! Fast det kunde han inte erkänna fast jag kände ju igen ipnr som han hade! Patetiskt tycker jag! Att man inte kan stå för det alltså!



Ja det är verkligen inte lätt hur man än vill, har en kompis som med försöker gå upp i vikt men hon gör det via att äta godis istället för att träna, jag skulle nog hellre träna upp mig i muskelmassa än att fetta på mig med fett! Precis som att jag vill gå ner i vikt för att byta ut fettet mot muskler! Jag vill inte vara en tråkig mamma som inte orkar springa i pulkbacken eller orkar busa på badhuset eller djungelhuset sen när han är så stor att han vill att man ska jaga runt han!

Haha nej jag är nog aldrig nöjd heller egentligen finns ju alltid något man vill ändra på tyvärr! Och hade det inte varit så föbannat dyrt hade man väl kunnat lägga sig lite under kniven, lite snabbt så där men man har varken råd eller mod till det ;)



Jo jag har haft lite koll på olika ställen att träna på men det är ju så dyrt överallt :( Har ju inte riktigt råd även om Anders säkert gärna skulle betala det med, så känns det inte så bra när han betalar nästan allt iaf :( Man skulle ha haft ett jobb!



Kram

2010-12-10 @ 09:54:35
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Nina

Vad skönt att julen inte är så ångestladdad för dig i år. :) Känns lite bätte här också. Tror att vara ute i god tid och planering är A och O. :) Trevlig helg! Kram

2010-12-10 @ 10:55:42
URL: http://nenima.blogg.se/
Postat av: Jessica

Japp :)

Jag ska kolla direkt när jag kommer hem :)

Så skickar jag iväg ett sms sen :D

2010-12-10 @ 12:41:22
URL: http://mammajessica.webblogg.se/
Postat av: Tirja

Ja det är ju en sak om man har några. jag får 3000 + barnbidraget just nu! :(



Tycker du? Iofs du har ju inte sett pappa! Alla säger att jag är så lik han när han va ung!



kram

2010-12-10 @ 12:55:48
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Tirja

Nej verkligen inte ^^ men man vår hoppas man får ett jobb sen :)



nej du kan ju inte veta det ^^



kram

2010-12-10 @ 13:17:09
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0