en sån dag..

ja en sån där dag,som liksom bara försvann..
jag
skjutsade upp lilltrollet på skolan, tänkte jag skriva! meeen,det gjorde jag ju inte.. utan Moffa kom o skjutsade upp henne! Världens bästa Moffa!
för jag var ju inte alls nå pigg imorse, som jag hade tänkt.. så efter några glas proviva,intog jag återigen ryggläge i sängen.. o där låg jag och sov faktiskt ända tills halv två. det är ju nästan pinsamt,jag vet.
Fick i mej lite mer proviva,o for o hämta lilltrollet på fritids, det gjorde jag faktiskt!
kom hem,och upptäckte att vi hade inte mkt ätbart hemma.. Ringde pappa o bestämde att vi skulle åka o handla..
så jag tog en dusch, otroligt skönt..O man känner sej ju snabbt lite fräschare! Den tog dock all min energi! Så jag for o plockade upp pappa,o bytte me han,så han körde. O sen for vi på Maxi.
På Maxi fick Lowa för sej att hon skulle vara i minihuset, där har då hon aldrig varit förut. Men fine! Jag var ju trots allt redan helt färdig innan vi ens kommit in i butiken. Så jag lämnade henne där, o fick en bricka med ett nummer på. O Lowis fick på sej en väst med samma nummer, så att rätt förälder hämtar ut rätt barn liksom! Haha. Kändes jätte fånigt,o lämna henne sådär. Men aja, bra grej!
Jag kan tycka det är jobbigt o handla med ett tjatigt barn många gånger, tänk då om man har fem med sej. Då skulle jag lätt lämna in dom där! ;) Hahaha...
men hur funkar det då? får man flera olika brickor då,men fem olika nummer? eftersom det bara finns en väst+bricka med samma siffra? eller?

aja, hur som helst. jag var kallsvettig och skakis o ångrade bittert detta besök ungefär samma stund som vi gick in genom "grindarna". Tack gode gud för självskanning.
Hade aldrig pallat en kö!
Det visade sej dessutom va ett bra drag o ha Lowa i minihuset just idag, då vi hittade både Bäddset, Fleecepläd (som man kan använda som överkast tycker jag) och ett Badlakan med HelloKitty!
Perfekt
tänkte jag,o ropade på min far..näe, jag fick ringa till han! För han var bortsprungen för hundrade gången! Nästa gång får han också vara i minihuset!!
Aja, pappsen kom iaf, o jag talade om att det här skulle bli en perfekt julklapp till det lilla barnbarnet. Något av det alltså.
 Han köpte rubbet!
Lowa kommer bli överlycklig. Och Tina kommer slita sej,i sitt långa hårsvall.. ;)

När vi äntligen var hemma från denna handlingstur,som mest troligt är den snabbaste handlingstur jag någonsin varit, men kändes som en hel evighet.. Intog jag lite Verum Hälsofil o flingor, och en lussebulle.
Det var tydligen inte okej, inte alls okej.
Sen dess har jag legat på soffan,och haft en jävla kramp.
Faan.

Har dock hängt en maskin tvätt också, som jag hunnit kört om x-antal gånger under den här veckan!

Imorn ska jag vara frisk.
 Och jag ska städa ut all hemsk sjuk-lukt. Renbädda o tvätta rubbet! Sådeså!
Borde även försöka handla klart julklapparna,funderar dock på att vänta med det tills på lördag. Och göra det tillsammans med Hjärtat! Det kommer han tycka om..hehehe!
Imorn kommer han förresten hem, fasiken vad vi längtar!
Tror jag ska pussa och krama ihjäl han.

Söndag ska vi först på lite marknad här på Bygdegården, och sen på kvällen är det Luciafirande i kyrkan som står på tapeten.. Rooligt! O lillfian ska vara med.
I år ska både stora och lilla luciatåget vara i kyrkan, tillsammans! Det kan bli spännande!
Måste se till så allt är grett. Saknar fortfarande ett lucialinne, så någon som har ett strl 122/128 o låna ut några timmar på söndag kan väl höra av sej? Tack!


Era tankar..
Postat av: Jessica

Jag tror jag har ett linne om du vill låna? :P Kan kolla när jag kommer hem, kommer inte ihåg vad det är för strl nämligen, men borde va 122/128..

2010-12-10 @ 07:00:35
URL: http://mammajessica.webblogg.se/
Postat av: Åsa F

HAHA tina kommer bli hårlös! ;)

2010-12-10 @ 15:55:02
Postat av: Anonym

UÄK! Kattskrälle, I hate!

2010-12-10 @ 18:53:33
URL: http://winatina.blogspot.com

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0