parasiten?

jamen alltså, allvarligt? det måste ju vara omöjligt att det överhuvudtaget finns någon person som druckit detta vatten dagligen i flera veckor,och inte har parasiten i sej? Eller?
Alla måste eller borde ju åtminstone ha den i sej, sen tror jag däremot att alla drabbas olika.
Alla är ju liksom olika,reagerar olika på saker och ting.
Så en del blir jätte dåliga,får alla symtom som kan tänkas,och verkligen blir totalt däckad. Fy, dom tycker jag riktigt synd om. Önskar nästan inte mitt värsta hatobjekt det. Observera nästan inte.. ;)
 medans vissa bara blir lite risiga i magen, någon annan får feber, någon kramp osv..
Hur länge ska man stanna hemma då?
"48 timmar efter senaste kräkning/diarrèn" säjer vissa.. jaha? men om man inte har diarrè eller kräks då? Man har bara världens kramp..Vad är det som gäller då?
smittar man mer bara för att man haft diarrè eller? skulle inte tro det va?
Smittar den överhuvudtaget från person till person?
Olika bud där också.
hrmm.
Och som sagt, jag tvivlar starkt på att du som druckit detta förorenade vatten i flera veckors tid har klart dej,och inte bär på denna parasit! Du har nog bara tur,som inte märker av den.. ;)
Jag tror jag är en av dom. Min mage är inte särskilt sämre än den brukar vara,o jag känner mej inte nämnvärt sämre än vanligt. O det är jag glad för! :)
Min mage är dock inget man kan använda som referens,av vad som är parasitsymtom, eller inte.. Den är liksom bara min mage. Med kramp o smärta i tid och otid.
Dumma mage.
Det där var ju väldigt viktigt vetande o dela med mej om känner jag.. well,well!

Nu skulle jag dock vilja ha några råd ifrån er, gärna innan imorn!
O ni som är känsliga,kan sluta läsa nu.. ;)

Meen, igår kväll klagade Lowis över magont, efter ett "rejält" toabesök då hon kissa med rumpan så gjorde de inte ont länge. Imorse hade hon också lite ont,o gjorde ett likadant toabesök. Inge ont längre!
Sen har de inte varit något mer på hela dagen.. Hon har givetvis varit hemma idag, men då är min fundering?
Imorn då, ska hon vara hemma? Eller på skolan?
Hon är ju pigg,o har inte varit dålig i magen på hela dagen..
Så ju mer jag tänker på de,dessto mer känner jag att hon får gå imorn om hon är pigg! :)

Jaha, nu var hon på toa!
Och kissar fortfarande med rumpan..så då blir hon hemma imorn iaf..
jomen visst.
så hon är då den i vår familj som drabbats värst av parasiten.
Men som sagt, pigg är na ju iaf!

Såå, vilka som läser mår risigt?
Krya på er.



Era tankar..
Postat av: Mamma till Loke

Haha så jobbigt att fylla en släpvagn o sen tror jag inte att dom skulle ha så mycket vatten kvar efter de =D

Men kan hålla med dej att de e inte gott när de e kokat känns ju som att de fattas nåt...

Kram

2010-12-01 @ 21:50:23
URL: http://dorna.blogg.se/
Postat av: TiNAWiNA

De smittar väldigt sällan från person till person utan tar sig bara in i kroppen om man sväljer den.

Inkubationstid på 2-7 dagar.

Den dör vid 100 graders värme (i 1 minut) och kan inte leva i torra miljöer, den är resistent mot klor och handsprit osv.

Hårdhudad parasit som söker sig till djurs eller människors kroppar för att snabbt förökar sig i tunntarmen efter att man fått i sig ett dussintal.

Sjukt vidrigt och jag mår efter 12 dagars sjukdom mycket bättre nu! =)

2010-12-01 @ 22:08:24
URL: http://winatina.blogspot.com
Postat av: Jag

Jannike- jobbigt..förstå va mkt pengar du skulle tjäna.. ;)



Göllet - tack.. skönt att du e bättre! ♥



Forever and always..



2010-12-01 @ 22:14:49
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Linda

Stackars liten! Jag är glad att det är jag som blev sjuk och inte Milton.



Varken Bische eller Milton har märkt något, så det kan ju inte vara smittsamt! Hoppas verkligen att dom får till det här med vattnet snart, är så less på att koka nu..



Ha det så bra! Kram!

2010-12-02 @ 20:23:17
URL: http://jagochmina.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0