Söndagen


jo visst, imorse slog jag upp mina bruna 05.27..vaknade av att Maja låg o jollrade. Gulliga unge! ♥
Helt okej för någon som är knappt 6 månader väl? ;) Hon somnade ju vid 21.30.. De e fasiken 8 timmar! =)
Tog upp henne, o bytte o gjorde grett.. Sen fick hon ligga mellan oss, åt välling o låg o jollra o prata med oss en stund, o sen somna hon om! Vaknade 09.15 igen..
Ja, jag säjer då de..ingen konst o va babysitter åt henne inte!;)

Vid elva snåret kom Linda,o hämtade igen sin lilla juvel,som precis somnat igen.. ;)

Vi åt frukost/lunch o mös tillsammans, tände 3:de ljuset o bara surrade.. Mys! ♥
Ibland önskar jag att det var helg jämt, så man får äta mysiga frukostar i lugn och ro och framförallt tillsammans varenda dag, det är ju som härligt! Det är t.om Lyxigt!

Sen har vi mest bara poat på här hemma.. Lowisen har varit ute o lekt med Alma, Jesper har donat ute på gårn.. Tror t.om han fick igång Ockelbon.. haha! :)
Jag höll mej inne, är fortfarande inte helt pigg efter parasiten.. Så jag poade på inne, slog in lite julklappar o pysslade med lite sånt!
Styrde upp lite Wook till middag, som vi bjöd min Mamma och Mormor på..

Efter det bar de iväg till Kyrkan, för Luciatåg! :)
Iiih, jag var så nervös..haha, mest för Lowas skull.. jag menar, man vet ju själv hur de.. ;)haha..
Åh de brukar ju vara så fint!
Först var stora tåget, och sen kom lilla tåget också in..
O där var min lilla tjej med!

Meeen allvarligt, då tårades mina ögon.
Hela grejen liksom, Luciatåg är så fint..O med min lilla tjej,som står där.
Så fin, och sjunger så fint! O liksom bara är..


 Givetvis hade jag fixat o planerat in allt, in i minsta detalj.. typ!
Vi var där i tid,så vi fick bra plats,o närmast kyrkgången and so on..
o kameran var tömd på bilder,o batteriet nyladdat! Här skulle allt förevigas.
Jajjemän!

 

     



Vet ni hur svårt det är o ta bilder,i en mörk kyrka?
Med en vanlig digitalkamera?
Skiit svårt.
Som ni ser!
Meen,några bilder fick jag.
Närmare bestämt 82 stycken, hur många tror ni går o använda?

Aja, Finaste bilderna har jag i mitt huvud.♥


imorn är det då riktiga Lucia-dagen.. Det är mys!
Då ska jag nog kika på Lucia på tvn innan julkalendern,o mysa med mitt lilltroll i sängen.. :) Sen är det ju faktiskt Luciatåg på skolan också, det är femmorna som lussar för hela skolan. Men även förskoleklassen är med på ett hörn, som tomtenissar!
Så imorn kommer jag vara där,o kika när trollongen lussar som en lite nissa!
Och givetvis ska kameran med. Måste bli bättre på o ta kort,o föreviga.
Jag älskar ju riktiga kort..
Måste ta tag i mej själv,o sätta in alla kortena jag fick förra veckan i album också.. :)



apropå kameran, jag vet att jag utlovat bilder på smyckena jag köpte på SmyckesPartyt, men är det något mer?
Kort är roligt, och det är ju mkt roligare o läsa om det är kort också..tycker jag iaf! :)
Ändå så är det sällan jag har kort.. men jag skriver mest för min egen skull juh..hehe.. ;)
Fast jag kan ju erkänna att det är roligare o skriva,när man vet att folk läser, o framförallt kommenterar! wiihoo!
Såå,vad skulle DU vilja se för foton?


Efter Luciafirandet på skolan imorn bitti,blir det eventuellt en sväng på stan med svärmor..beror nog lite på min dagsform tror jag! :)

Annars i veckan då?

Ska klura på det.. Ska förresten göra egna inlägg med veckoplaneringar.
För min egen skull liksom. Jaa,bra plan där Joanna.
Kanske inte är något som läggs ut här dock, men för min skull som sagt!


Era tankar..
Postat av: TiNAWiNA

Typ en NY PROFILBILD till facebook kanske? ;)

<3

2010-12-13 @ 10:41:39
URL: http://winatina.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tänk att hon blivit så stor..!

va skönt att du orkade åka efter ditt möte med parasiten..! Många kramar!

2010-12-13 @ 12:53:12
URL: http://fofias.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0