färdiga pepparkakor..

så var pepparkakorna färdiga! :) Blev inte så mkt, hade köpt en deg bara..då jag tycker att köpta pepparkakor är mycket godare.. Så bakandet är mest för Lowas skull,o att de e mysigt o baka typ.. ;)
Meen,jag o Lowa kom fram till att vi måste nog köpa mera deg,för hon vill baka mera! Så,så får det bli.. =)
Jesper o hon får baka mera pepparkakor på lördag, då jag o Mamma ska baka julgodis o annat gott! ♥
Då ska vi dekorera pepparkakorna också..Blir bra de..

Lite bilder från dagens bakning..
  







fick sms häromdagen också,om ny faktura i internetbanken.. Smidigt o få räkningarna direkt dit tycker jag!
Så det är ett tips! ;)
Hursomhaver så är det väl elräkningen, och jag gruvar mej verkligen för o logga in och se den.
Tvivlar på att ens tvåtusen stoppar! :(
gaaah.

igår hade vi jätte kallt hemma, 16 grader i köket.. men det var ju "bara" -15 ute.. är inte det lite konstigt? Jag eldade givetvis som sjutton igårkväll,för o slippa frysa.
Meen imorse när vi klev upp, var det bara -5 grader ute..så "varmt" har de fan inte varit på hela vintern..och ändå är det knappt 16grader i köket.. eeeh? Varför?
Är det -35 ute kan jag förstå om det bara är 16 i köket.. men inte annars? Brukar ju inte vara så..
Antar att de är för att det är väderomslag,då brukar de ju kunna bli så,det vet jag.. Men jag förstår ändå inte varför det liksom blir så?

näe,nu ska vi göra oss iordning för o fara in till staua!

Ikväll kommer pappsen,för pepparkaks -och glöggmys till julkalendern!
Lowa ringde o bjöd han förut.. Sötfian! ♥


Era tankar..
Postat av: Tirja

Vilken tur! ;)



ja köpta får en helt annat smak, mycket sprödare och godare än dom man gör hemma! Tror man kavlar och har sig för mycket med dom!

KRam

2010-12-15 @ 19:18:05
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pepparkakor är så juligt. :P Brukar du baka med några annorlunda formar ibland?

2010-12-17 @ 00:44:39
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV:Tycker du att man kan äta pepparkakor året runt?

2010-12-18 @ 15:11:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0