elräkning o konstigt väder

jag gjorde det, jag loggade in o kollade elräkningen..
2755:- var den på,faan va roligt! Och näe,det är inte kvartal,utan månadsvis.
Förstår egentligen inte varför jag klagar, det tjänar ju absolut ingenting till, och jag vet ju utan den blir svindyr,vintertid. Meen, det är såå fruktansvärt tråkiga pengar. Så lite måste jag få gnälla över den. Speciellt när man inga pengar har. Så,nu fick jag gnälla över det också!

Igår kväll somnade jag typ strax efter tio..så skönt,
o har sovit som en klubbad säl precis hela natten, jäklarns så skönt!
Och välbehövligt.
 Parasitjäkeln har jag till slut besegrat känns det som, så nu är förkylningen här..Som ett brev på posten,typ.. och tandvärken! Var ju tvungen o avboka akuttiden jag fått,tack vare den där jävla parasiten..och nu börjar tandvärken bli ett faktum. crap.
tur i oturen att mina smärtstillande faktiskt tar bort en del tandvärk också..får väl vara glad för de!;)

fasiken så jag gnäller,känner jag.. hehe!

Idag fyller min fina,underbara,
älskade,vackra vän Johanna år! ♥

Så, Stort Grattis henne! Åker dit ikväll o firar henne! :)


Stort Grattis till Maria också,som också fyller år idag!



Bara -3,5 grader ute idag också.. Sjukt, märkligt väder! Och till veckan säjer dom att det ska bli närmare -30, är inte det konstigt? Aja,
 Inatt hade de kommit lite snö,men blåst dessto mer, så vägen nerifrån oss,och upp till "storvägen" hade drivit igen. Då är man extra glad för fyrhjulsdriften vill jag påstå! yeeey! :)
Jag skulle förresten vilja lära mej o köra traktor, jag menar hur svårt kan det va?
Så jag kan ploga våran gård själv..när jag vill liksom,o eftersom jag faktiskt är hemma mest jämt!
 Alltså själv körandet av traktorn tvivlar jag ju på att jag inte skulle klara, det svåra lär väl vara o använda snöslungan och skrapan som är på kan jag tro?


Era tankar..
Postat av: Tirja

Absolut inte svårt å köra traktor med slunga! Till och med jag skulle klara det :P

Och jag får inte köra ;)

2010-12-16 @ 10:31:02
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Tirja

Ja jag gjorde ju det ^^

Ja det tycker jag du ska! Den vart god fast jag fick frysa min :P haha ska nog prova och göra en ny sats istället i helgen när anders är hemma!



Jo det hoppades jag på men icke han skulle upp kvart i 9 som vanligt :P



Jo det förstår jag, skulle nog surna på rett rejält jag med! Aha jobbig tid att på börja ett kort nu! :S



Kram

2010-12-16 @ 10:56:40
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Karro

Äh, hur svårt kan det va?? Sätt dig i traktorn och prova vettja! Vad är det värsta som kan hända? ; )



Kram

2010-12-16 @ 12:04:03
URL: http://scrabbed.blogg.se/
Postat av: Sussilull

Va fasen, de finns ju dom som plogar och kör traktor hela dagarna... SÅ HUUR svårt kan det vara egentligen?! Bara ut å KÖR! :)

2010-12-16 @ 16:29:51
Postat av: malin

vi fick våran elräkning här om dagen oxå.... 5200.... jippieeeeeee-kajjej!! blää.

Röja snö kan inte vara någon konst.. hur svårt kan de vara lixom? ;)

Kraam

2010-12-16 @ 21:34:50
URL: http://ariiba.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0