Hur gör ni med Julen?

ja,ska ta o åka in till stan o inhandla lite pynt o pyssel hem.. Jag o Lowis lurar med oss Myran o Frida. Blir bra de.. Sen ska jag o Lowis göra fint här hemma!
Inte bara me julpynt iofs. Det får liksom inte bli för mkt..
Sen har jag tänkt på en sak.. Granen?
När
tar ni fram granen,o pyntar o så?
När jag växte upp tog vi aldrig fram granen före den 23e,och så gör vi nu också. När jag har en egen liten familj. Jag vill faktiskt inte ha den framme hela december. Sen var det de här med pynt också?
Pyntar ni med allt pynt till 1:a advent? Jag brukar mest bara sätta upp stakar,o kanske byta lite gardiner..Men själva tomtarna o så spar jag med..
Hur göör ni?
Tycker de e roligt o veta hur andra gör? :)
Och granen? Är den riktig eller plast?
Grön,Rosa,Svart eller Vit?

Och hur ser era övriga traditioner kring jul ut?
Ni kanske inte firar jul alls?
Vad brukar ni baka?
Vad brukar ni äta?
Osv..
Jag är nyfiken, så ni som läser.. kan väl skriva lite vad ni tycker o tänker om jul..
Ni får ju t.om va anonyma! ;)

Sååå,när vi kommer tebax från stan vill jag ha lite o läsa om andras jular!




Era tankar..
Postat av: Linda

Vi tar bara fram advents grejor till 1:a advent och tomtar å skit de plockad fram natten till julafton när barna sover (tänk dig deras miner när dom kliver upp å ser allt.. UNDERBART!) Granen pyntar vi tillsammans kvällen före julafton och det är en riktig, baka är ju inte rikigt min grej men nåt ska de väl bakas kanske ;) mat äter vi massor av.. orka skriva allt ;)

Nöjd nu fröken? :))

2010-11-29 @ 19:30:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Ida

Åh jag älskar julen, det ska vara en riktig gran som tas in några dagar innan jul men pyntas på kvällen den 23:e! Vid första advent åker gardiner, stakar och stjärnor upp resten försöker jag hålla mig en stund med, men kanske en vecka innan är lagom? Sen mina föräldrar skildes så har det varit ett flängande hit och dit varje jul men i år så ska vi vara hemma hos oss heela dagen! Mysigt ska det bli! ha det! kramar

2010-11-30 @ 08:15:54
URL: http://idaa-idaaa.blogspot.com/
Postat av: sofia

jag byter gardiner och tar fram stakar och stjärnor första advent, sen har jag en liten adventsby med hus och tomtar som åker fram till första advent.. faaaast iår så åkte alla tomtarna fram oxå till första edvent, kunde inte hålla mig när jag öppnade kartongen. Fast julen är det bästa jag vet så då får tomtarna vara framme länge.. =).. gran har vi aldrig haft, då vi alltid är hos någon qav vååra familjer hela julen. fast i år skulle jag vilja ha en gran, men den blir nog i plast, så den inte barrar när vi inte är hemma över nyår.. =). skulle vilja ha den vita granen som finns på rusta, men jag vet inte om herrn godkänner det.. hahaa.. det va lite om pysslet på våran jul.. tiihiii kramis

2010-11-30 @ 10:00:40
Postat av: TiNAWiNA

Tänk den som hade traditioner kvar och EN familj att umgås med! Näe, här ska de hinnas med minst 3 besök på olika ställen... och massa mat och stök! Ingen aning när man SKA ta fram eller in grejer, de har jag aldrig varit med på=P

Miserabelt det lät, men jag tycker lik förbenat jättemycke om julen! =)

2010-11-30 @ 19:55:47
URL: http://winatina.blogspot.com

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0