Nougatkakor

Jamen visst, härom kvällen slängde jag ihop lite Nougatkakor..
eller Nougatrutor om man hellre vill kalla dom det..
jäkla goda är dom, och går sjukt fort att göra.. Tror det tog typ 15 minuter... jaa,sen ska dom ju stå o svalna då innan man kan äta o så.. Men ändå! :)


Du behöver;
 150gr margarin
6dl havregryn
1dl strösocker
4msk ljus sirap
2-3 tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
1dl vetemjöl
250g nougat


Också Gör du såhär;
Smält margarinet. Blanda sen ihop det med alla dom andra (utom nougaten) ingredienserna i en bunke.
Platta sedan ut det på en liten plåt.. Gör dubbelsats om du använder en större plåt.

In i ugnen som du satt på 200grader, grädda den i mitten av ugnen i ungefär 5-10 minuter.

Hyvla sedan nougaten och lägg över den varma kakan, eller bryt den i småbitar.. Bred ut den så den täcker hela kakan, och skär i lika stora bitar.
Låt den svalna och bryt sedan bitarna när den är kall.

Sen e de bara o njuta..
Ett tips är att inte göra för stora bitar,då kakan är väldigt "mastig", men ruskigt god!


Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0