♥ jag blir inte ens förvånad..

näe, jag blir inte ens förvånad. imorse när jag öppna, så stängde jag av larmet - ja, det blev tyst iaf.
Tills jag kom in till själva korridoren. Då vaknade garanterat heeela byn. För larmet var visst på. På nåt obegripligt sätt. Förstår ni paniken som utbröt i mej, o att pulsen skena till 300 på en millisekund??
Fick tyst på skiten, men insåg att jag var tvungen o ringa SOS, tror ni någon talat om behörighetskoden för mej!? Näerå, så hon kunde ju inte kalla tillbaka securitas förrän jag kunde uppge den.
Ring någon sa hon! eeh,jaha? ser det ut som om jag har några nummer, till någon?
Näe, men kom på att jag kunde ringa o väcka Sara, o som tur var så svara hon.
Hon blev säkert överlycklig. Eller så inte!
Ringa SOS igen, o uppge behörighetskoden, o hon kunde kalla tillbaka Securitas. Pjuuh!

Meen jisses, jag hade allvarligt talat dött om dom kommit. O dom hade garanterat kommit samtidigt som första föräldrarna! O de hade fan blivit kostsamt. En sån utryckning hade jag garanterat fått betala ur egen ficka.

Haha, fy fan. Hon på SOS sa dock att det händer inte alltför sällan, o kan bero på att knapparna "hänger upp sej".
Aja, jag fick iaf upp pulsen. OCH lite tinnitus! Lowa också, för den delen. Som stod där o skrek..
- MAMMA,VARFÖR LÅTER DET SÅ HÖGT!!?? BRINNER DET ELLER??
o det enda jag fick ur mej va väl typ.. - Meeen snälla,kan du bara vara tyyyst!
stackars barnet, hon har en hopplös mor. Det är bara att konstatera.

Annars så flöt dagen på,utan större bekymmer. Inga allvarligare skador,på nåt utav barnen. O jag behöll mitt enorma lugn. Jag är rätt grym ändå!

Har hunnit med ett "möte" och tvättat en del också. Inte alls så dumt o sluta strax innan ett. Även fast det var halv motigt att kliva upp före fem, så föredrar jag nog tidiga mornar. Då får man ju tidig kväll! ;)

Jobbar på dagis imorn också, sen i tornet på torsdag, ledig på fredag. O sen jobb i tornet lördag&söndag plus söndags natten på boendet. Ajjemän, då va man tillbaks med hattandet mellan olika ställen då. :/
Dock sista gångerna på tornet nu, men jag har andra ställen på gång. Blir säkerligen bra det med! ;)
Är ledig/arbetslös (beror lite på vad man vill kalla det) nästa vecka. O det har jag faktiskt ingen ångest för, utan jag tycker att det ska bli rätt skönt. Få vila lite kanske?!? Passa på o fylla upp frysen med både lingon, och svartvinbär. Känns som en rätt bra plan. Är rätt säker på att jag kommer att få jobba tillräckligt senare under september. Brukar sluta så iaf..


Fick förövrigt höra idag att "Du har riktigt bra referenser,det ska du vara stolt över" - de va fan gött! Skönt o få höra att jag är duktig på mitt/mina jobb. Och att man uppskattas. Ajjemän.

Igår fick jag agera sjukvårdskunnig på min rast också, då en stackars elev kom inkutandes i personalrummet.
Full panik, och blodet sprutade. Jag tejpade ihop, o tyckte att denne borde nog åka på akuten och visa upp iaf. Det såg sådär ut,kan man väl säja..
Varpå personalen på akuten sedan inte ens ville ta bort min tejpning. För den var så ordentligt och bra gjord.
Jomen visst! Haha, dåååli donna jaarå! ;)


näe, nu ska jag kika lite på tv hade jag tänkt..
käka lite jordgubbar o krypa ner bredvid mitt lilla hjärta! ♥




Era tankar..
Postat av: Tirja

Du e bra duktig du :D Fattar inte hur du orkar! Du gör det så jävla bra gumman! <3



Jag skulle vara glad om jag hade ett jobb och orkade med!



Massa kramar till dig!

2011-08-30 @ 21:12:15
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0