Trött,Nöjd och Mätt o Belåten!

ja,det har gått riktigt bra o jobba idag.. Mysiga barn,och bra personal!
Jag är trött nu, men det är en skön trötthet! :)
Blev brunabönor med fläsk till middag här ikväll, mumma! Så nu är man mätt o belåten också..
Lowisen leker med Alma, barnvaktar henne ett tag ikväll.. tror Lowa kommer stupa i säng,så fort Alma går hem..Hon är så jäkla trött! Skulle iofs tro att jag somnar strax efter henne..haha!
Å fasiken va skönt det är med all friskluft man faktiskt får när man jobbar på dagis!

Imorn vankas också jobb, dock bara 12.15-16.15 då..Men de känns bra! Hoppas ju givetvis på att det trillar in jobb onsdag,och torsdag också. Det vore verkligen guld. Jag håller tummarna.. ;o)
Tror jag ska kolla om rektorn på skolan är där imorn,när jag lämnar Lowa också..Kan ju alltid fråga om det kan tänkas behövas nån ring-vikarie där också..man vet ju aldrig!

Undra om jag ska roa mej med att tvätta lite,eller om jag helt enkelt bara ska inta ryggläge,på soffan? Tror det lutar åt det senare alternativet faktiskt.. tvätter är det ju faktiskt ingen panik med.. Å det känns fan skönt!
Vanligtvis är det ju alltid tvättberg,som väntar! =)

                                                                                                   

Jag har förresten tänkt på en sak..dom bloggar man läser,eller rent utav följer.. En del är bara så jäkla sköna,och jag älskar att läsa dom.. Dom som skriver dom skriver äkta,härligt o ärligt! Och ger mej faktiskt en massa positiv energi. ♥

Sen har vi dom bloggar,som skrivs av folk som i mina ögon är totalt vidriga. Dom skriver elaka saker,göra elaka saker,och är helt enkelt elaka. Dom saknar totalt respekt,både för sej själva,och för andra. Och man retar ju bara upp sej när man läser dom..
Varför läser man dom egentligen? Jag menar,jag kan ju omöjligt vara ensam om att göra det/ha gjort det.. För jag har kommit fram till att jag måste sluta läsa dessa bloggar.
För dom är fan inte bra, inte för mej, eller för någon annan heller om ni frågar mej.
Och framförallt inte bra för den som skriver den. Oavsett,vad dom verkar tro.
Jag tycker synd om dom bloggarna, och man kan ju bara hoppas att dom växer på sej, och inser ett och annat, innan det helt enkelt är för sent.

Lustigt det här med Internet ju, och bloggar framförallt. Vilken genomslagskraft det faktiskt har.. Här kan man hitta bra bloggar,som ger något. Folk som man har saker gemensamt med. Det tycker jag är bäst.
Det tragiska är väl att en del bloggar är rena mobbningsbloggar,och där det mesta handlar om att kasta skit på varandra. Baktala,och förnedra andra människor. Varför?
Visst, yttrandefrihet.
Och i min blogg skriver jag vad jag vill. Är jag arg skriver jag det, likaså om jag är ledsen eller glad!
Visst är det så.. Och så ska det väl vara..
Men man behöver väl inte hänga ut folk för det?
Och när man hela tiden hänger ut samma människor?
Varför?
Jag förstår verkligen inte.
Näe,jag gör inte det.

Förstår väl heller inte varför en del förskönar hela sina liv i bloggar heller,men det skadar ju iaf ingen.
Så det må väl vara hänt.. ;)
Det handlar väl mest troligt bara om den hederliga,svenska  avundsjukan. Typ..

aja,lite tankar om bloggar,så här en måndagkväll.. ;o)




näe,nu blire ryggläge på soffan för mej..


Ha en bra kväll!


Puss.


Era tankar..
Postat av: Tirja

Ja det är ju snart dax och jag vill baka baka baka, men tror jag kommer baka massor och så kommer typ inga :(



Du har så rätt angående dessa bloggar, usch på dom som bara har sin för att förstöra och snacka skit, en riktig blogg ska handla om en själv och ens egna liv, intressen med mera!



Kram <3

2011-02-07 @ 20:31:55
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Tirja

Ja fast jag känner ju ingen som är det ^^

Men en kompis kille kanske kunde fixa via hans jobb, dom säljer tydligen mängder av olika saker där så han skulle kolla upp det :) Då får jag i 100 pack ^^

Kramar!

2011-02-08 @ 19:38:05
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Karin Anderheim

Självklart kan vi fixa det där med fotografering. =) Det bästa är om vi gör det en dag då det är ganska bra väder så det blir bra ljus på bilderna, blir bättre både om man ska fota inne och ute då. Kram kram

2011-02-08 @ 20:18:54
URL: http://anderheim.blogg.se/
Postat av: Tirja

Haha ja det skulle ju se ut då :) Om han beställer en massa sånt ^^

Nej hade det varit så enkelt hade säkert min svärfar kunnat ta det på sitt företag men det är ju skog och jord så dom kan ju säkert inte heller!

Men jag hoppas på att min kompis kille kan fixa det ^^

Kram

2011-02-08 @ 20:19:52
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0