höll huvudet högt..

Det är natt långt borta, när jag får besked.
Allting är över,Du finns inte mer.
Sista gången jag såg dej, var du gammal och trött,
men i hela ditt liv höll du huvudet högt.

Å molnen på himlen dom seglar förbi,
ditt liv är över och själen är fri.
Och fast nånting gick sönder hos kvinnan du fött,
ligger hon på sängen och Håller huvudet högt.

Ja,jag gick här på jorden o höll dej i handen,
dom sista stegen till ett annat land.
Det nya ska komma ur allting som dött,
Jag stod vid din grav och höll huvudet högt.

Jag lämnade mitt hem för snart sextio år sen,
jag har gått fram och tillbaka mellan scenen och logen.
För mycket har sagts,och mycket har blötts
Ingen tvingade på mej,och jag höll huvudet högt.

Å här står jag i rummet jag bodde i förr.
Här blev jag en kvinna, bakom en stängd dörr.
Han var sjutton år,han var det vildaste jag mött.
När han gick ut genom dörren,höll jag huvudet högt.

Man kan bara älska och förlora stort.
Det finns alltid saker man inte skulle ha gjort.
Men att följa sitt hjärta, fem ord som jag köpt.
Man kan bara förlora,och hålla huvudet högt.

Att följa sitt hjärta,och hålla huvudet högt..





jag bara älskar den här låten. Lill-Babs version från "Så mycket bättre"..
Och visst tusan är den fin!?
Jag gråter bara jag tänker på den,för den är så fin.
Och mycket i den får mej att tänka på just farmor. ♥



en annan låt som jag verkligen älskar är Time of your life med Green Day.
Meen på riktigt? Den är så jäävla underbar.
Jag blir både glad och ledsen när jag hör den. Någon sorts känslostorm. Haha!
Och den framkallar minnen. Fina minnen,som får mej att le.
Att le sådär fånigt.


idag är ingen bra dag förresten,
jag är hemma,och sjuk. Mådde sjukt illa igår, o har haft såån jäkla kramp,och magont precis hela natten. Så jag har bott på toan. Magsjuka? Tvivlar på det, känns som något annat? Påminner läskigt mycket om hur jag blev när jag var parasitsjuk. Tror knappast det är det heller, Men där är ändå Inte alls okej!
Aja, toabesöken har upphört, men mår fortfarande inte bra.
Ikväll ska jag bara ligga på soffan och tycka synd om mej själv, kramas,skratta,gråta och lyssna på fin musik.
Som får mej att känna och må.
Är inte bara sjuk,jag pmsar också.

Imorn ska bli en mycket bättre dag.

Idag får vi förresten börja dricka vatten ur kran igen.. Yeeeey! Inte en minut för tidigt.


Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0