frusterad.

men fy fan.
Jag avskyr kvällar när Lowa helt enkelt vägrar sova.
Eller ja, "kaan inte sova mamma..men jag försöker.." and so on,helt ärligt..det driver mej till vansinne!
Och jag blir frusterad. Jag blir jätte frustrerad.
Eller njae,mer vansinnig tillslut!

Frustrerad blir jag när hon vägrar lyssna, inte gör som man säjer,eller liksom bara är stor i truten.
Huur kan en sexåring komma med så många argument,tankar o jaa..allt möjligt!
Jag bara undrar.

Ikväll har jag varit frustrerad. Fleeera gånger om. Inte bara för att hon vägrat sova, utan hon har liksom helt enkelt vägrat precis allt,ända sedan vi kom hem..
Denna frustration gick över till vansinnesutbrott, och hot!
Alltså, näe..tänker inte ens förklara vad jag menar med hot.. Då jag hoppas att ni är så pass begåvade,att ni själva inser att jag inte hotar med våld o skit!

Jag avskyr o hota.
Jag avskyr dock ännu mer,när man hotar med sådant man inte kan fullfölja!
Såå, Lowa har alltså kompis-förbud i veckan, t.om onsdag minst!( Visar hon att hon kan sköta sej, och "bete" sej fram tills dess,så upphör det då..annars blir det hela veckan!)
Och får inte kolla på Familjen Annorlunda imorn.
(något hon o jag brukar mysa i sängen o kika på tillsammans..)
Det är ju jävligt trist, för henne.
Och för mej med. Jag vill ju inte vara elak,och förbjuda saker.
Men det finns gränser, även här.


En annan sak som jag ogillar,och som vi aldrig gör här hemma är att somna osams!
Aldrig
,inte under några som helst omständigheter.
På riktigt, det finns inte mycket som är så jobbigt som o gå och lägga sej,och försöka somna när man är osams med någon.. Klumpen i magen, klumpen i halsen,tårar som bränner bakom ögonlocken o allt det där..
Vem sover bra då liksom?

Varken vuxna eller barn vill jag påstå.

Såå,trots min frustration,mitt vansinnesutbrott och vårat tredje världskrig så avslutade vi ändå kvällen med o kramas,och bli kompisar,och jag fick tala om huuur mycket jag älskar henne! O tvärtom. Älskade trollonge! ♥

Och när dom säjer att dom älskar en, eller när dom ligger där och sover sött.. Så undrar man ju, huur kan detta söta,vackra,underbara barn framkalla dessa arga känslor hos en? Va?


ja jäklarns,det här med barn..det är ju inte en enkel sak,alla gånger! ;o)
Meen, fan så underbart! ♥






Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0