Periodare & PMS

jag erkänner, jag är en periodare. Vad det gäller sömn.
Ibland kan jag sova,sova och sova. Jag kan sova konstant,men blir aldrig pigg! Oavsett hur mycket jag sover,så är jag bara trött! Och när jag inte har en sova-jämt period,så har jag i regel en kanintesova-alls period! Då kan jag verkligen inte sova. Eller jo, tillsist somnar jag,av utmattning. O det lustiga är att jag är ju trött, så jävla trött är jag..Men jag kan verkligen inte somna!
Varför är det så?
Och varför går det i såna här perioder?




Varför har jag ingen normal rytm?
Det är ytterst,ytterst sällan som jag sover 6-8 timmar per natt,och sen vaknar och är pigg!
Klockan 22 känns som en bra tid o göra kväll,när man ska upp vid sex,sju..eller hur?
Det borde väl vara bra?
Men det fungerar inte för mej?

Och helt ärligt,jag förstår inte varför?

Det här med min sömn,eller just nu är det väl snarare bristen på sömn..
hur som, den gör mej frusterad!

Och jag behöver faktiskt inte mera frustration i mitt liv än vad jag har.. typ..
När vi ändå är inne på det.
Frustration alltså..


PMS, allvarligt. På riktigt!
Jag är fruktansvärd.

Jag är vidrig. Jag är arg,ledsen,blödig,Hemsk och allt annat man någonsin kan tänka sej.
Och det gör mej frustrerad,och ledsen.
För jag vill inte vara så här en jävla gång i månaden. Jag vill verkligen inte!
Jag sliter så fruktansvärt ont med det!
Och det drabbar ju givetvis min familj,och dom som står mej närmast också.
O det gör mej ledsen,att dom måste stå ut med mej.
Med ett monster. Ett riktigt monster.




Jag menar,jag är ju skrullig o så ändå,så det vore skönt o slippa bli ännu värre.. ;o)

Såå, Är det någon, som har något tips?
Det får vara vetenskapliga metoder,eller HokusPokus metoder.. Bara de funkar,och mildrar dessa hemska PMS svängningar!?
Snälla?
Kom igen nu tjejer! Hjälp mej! ;)
 För jag tvivlar på att det är ett sjuttiotal karlar följer min blogg..hehe.. :)


Era tankar..
Postat av: Ida

pms-tips var det ont om, är relativt förskonad från detta fenomen.... Lite lättare att bli ledsen och ta åt mig annars inga problem... Sömnen däremot känner jag igen mig i, hade en lång lång period i mitt liv då jag var konstant trött hela dagarna bara för att bli pigg på kvällen och ligga vaken mest hela nätterna.... När jag träffade Johan, fick nytt jobb och började äta ordentligt då blev det ordning på torpet!

2011-01-10 @ 09:31:39
URL: http://idaa-idaaa.blogspot.com/
Postat av: Linda

PMS tips du! (jag har helt missat de här och många fler inlägg såg jag nu) ;) men du skulle ha kollat homopat jox.. ska jag fråga Berit, hon kan rätt mycke om sånt där?

2011-01-11 @ 18:34:35
URL: http://joolinda.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0