blixt och dunder

det har väl knappast undgått någon i östersundsområdet,att det blev världens åskoväder igår?
näe, precis.
Lowa gillar inte åska, hon är rädd för den. Så större delen av dagen fick jag försöka lugna henne,
tala om att det inte är farligt, och att nej vårat hus kommer inte börja brinna, och det är ingen risk
att blixten ska slå ner just i vårat hus..

När vi då senare på kvällen befinner oss hos Håkan & Ingrid för o gratta Håkan,så slår blixten ned.
Alldeles,alldeles i närheten. Lowa blev livrädd,fick panik och grina ett bra tag.

aja, när vi då kommer hem o lägger oss i sängen, vad ser jag!? jomen visst, då är det hos oss blixten slagit ned.
O det har brunnit där telefonkabeln kommer ut vid väggen. Svart och sotigt.
Det här ser då även Lowa, ni kan ju tänka er själv hur lätt det vara att få henne o somna sen?
Som tur var luktade det inte bränt,och väggen var heller inte varm.. Så det var inget som låg och pyrde. Och åskovädret hade redan dragit vidare. Men fy så kymigt det kändes!
Va inte alls roligt o lägga sej o sova..

aja, det hela slutade ju bra..men usch o fy.

Nu har älskade syster äntligen anlänt till stan, och vi ska äta tillsammans hos mamma ikväll! :) ♥
Men just nu är vi hos Göllet, så söstra också ska bli tjusig i håret! ;)

Idag har jag jobbat förresten, o jäklar va jag trivs där! Goast ungarna! ♥

Imorn blire först jobb, o sen skolavslutning i kyrkan för lillFian, rooligt! :)



Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0