♥ Torsdagstankar

har suttit och gjort läxor med Lowa ikväll..
Hursomhelst,så gick det ju bra.. O jag tror jag har ett barn,som har lätt för att lära osv..
Jag vet inte? Men vi satt med matten,o gjorde dom uppgifterna, o sen ska man ju skriva lite..
varpå frågan "Hur långt kan du räkna nu?" kommer, varpå jag frågar Lowa hur långt hon kan räkna? O hon sätter igång, vid 200 stoppar jag henne. Herregud, vi hade ju suttit där än annars.
Jag är iofs glad över att hon har lätt för att lära,och läser och skriver riktigt bra. Och jag hoppas verkligen hon får rätt stimulans och rätt utmaningar på skolan. Så hon inte börjar tycka det är trist, för att det är ett evigt tragglande osv, och det inte finns någon utmaning i det hela.. :/
När man ser henne sitta med läxorna börjar man faktiskt tvivla. Aja, på Onsdag ska vi på utvecklingssamtal, så då får jag väl lite mera koll.

Jag har förövrigt börjat fundera på det här med Julklappar. För att vara ute i någorlunda god tid,typ.
Åtminstone så pass,så att jag vet VAD jag ska köpa. Sen kanske det stressinhandlas..det är en annan historia! :)
O jag blir glatt överraskad av mej själv,när jag inser att jag har faktiskt några färdiga till Lowa.
Ett underställ,En kalender,En skrivbok,En film.. Ja ni ser, alltid något?;)
Tror vi ska köpa något spel till wiiet kanske, och eventuellt nåt skydd till crossen. Det lär behövas. Hon önskar sej iochförsig en ny ring, då hennes silverring som hon haft i nåt år tyvärr försvann när hon var på badet med fritids. Så en sån ska vi försöka hitta också! Sen var hon på Berners och pekade ut en hel massa kläder hon önskade sej, så det blir knappast något problem att hitta julklappar till henne.

Karln då!? Alltid lika klurigt att komma på den där braiga julklappen. Hrrmmm, men jag ska nog komma på nåt.

Sen har vi resten då.. ♥
Mormor&Morfar,Mamma&Håkan,Syster,LillIngrid,Pappa,Svärfar&Eva,Svärmor&Kalle,Jocke&Jessika..
Vad önskar ni er!? Jag vet ju att några av er läser,så kom igen.. ;)

Apropå Jul, så är jag fasiken sjuuukt sugen på glögg! :) O skinkstut..mmmmm!! Geee meeej!

Julen brukar alltid ge mej ångest, mer eller mindre liksom. Och min julångest brukar ta vid,ungefär samtidigt som min Lowafyllerår-ångest avtar. Men vet ni, i år hade jag inte sån farlig ångest inför hennes födelsedag. :)
O än har inte julångesten kommit heller, överhuvudtaget,typ. *peppar,peppar*
Vi har iaf bestämt oss för att bara vara hemma på julaftonen. ♥ Och det känns skönt.
O just nu,ser jag faktiskt fram emot julen. Och advent, få ta fram ljusstakar o massa mys! :)


Ikväll när Lowa satt o kika på Bolibompa blev det en trailer typ, vad som skulle visas imorn..
Varpå Lowa utbrister:
"jag tänker då inte titta på fredagskväll med maalin imorn, om Maria Montazami ska vara där.. jag vägrar lyssna på allsång med henne mamma! "
Ibland är hon otroligt charmig,och bara härlig liksom! ♥ :)



Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0