♥ Tingeling

Imorse trodde jag att jag var död,typ. Fy vad risigt jag mådde. Men jag hade verkligen inte hjärta att ringa till dom på Norderön,för att tala om att jag blir hemma. Att det piper i mina lungor,och jag vet knappt om jag lever.
Så jag pillade i mej en treo,och rosenrot..Fyllde näsan med nässpray och lungorna med bricanyl. Sen for jag.
Talade dock om,direkt när jag kom att jag måste åka vid tolv,och kan omöjligt jobba till två.
Med tanke på min förkylning borde dom kanske skickat hem mej.
Aja, anledningen att jag bara kunde jobba till tolv, var dock att sambon måste ju också åka o jobba. O Lowa är ju hemma och snorar.
Ibland undrar jag om jag är riktigt riktig? Detta var ju vansinne!

Hursom så överlevde jag, och barnen fick sin mat. Fisk & Potatis stod det på matsedeln. Precist och bra? Njaäe, potatis fanns dessutom inte att tillgå. Men jag styrde upp nån sorts fiskgratäng och ris. Dom små åt som hästar,så jag blev nog godkänd.

När jag kom hem, hann jag t.om med att språka med min man över en kopp kaffe,innan han var tvungen att åka och jobba! ♥
Och de mina vänner, det är inte alla dagar. Lowisen är piggare, hostan är dock kvar.. men det kan den ju vara i flera veckor. Så imorn blire nog skola,för den damen. Själv är jag faktiskt ledig,och tänkte försöka fokusera på att bli frisk. Har ju lektion på fredag,som det vore bra om jag kunde närvara på.
Sen är det även möte,på gruppboendet där jag jobbar ibland, på torsdag, och där borde jag också vara.
Ma får väl si,hur de går!

Förtillfället så ligger jag o Lowis nerbäddade här i varsitt soffhörn. Äter clementiner,snorar och myser. Har precis kikat på Tingeling, mysig film! ♥ Borde väl egentligen masa mej ner till tvättstugan och hämta upp tvätten,som jag körde igång igår. Men jag orkar verkligen inte. Inte just nu iaf.. Ska försöka få i oss nån middag snart, lutar åt att det blir Blodpudding till LillTjohalia o gröt för moi. Det funkar.

Annars så är det här med att vara allergisk mot katter, ha en katt - som blir tre. Vilket då även innebär att vi måste ha tre katter inomhus dygnet runt. - Det är en jäävligt dålig kombo. Speciellt när man dessutom är förkyld.
Fram tills förkylningen har det faktiskt gått bra, men nu piper det oroväckande i bröstet.
Som tur är,är dom snart stora nog att flytta. Thanx God.

Näe, nu ska jag fortsätta min självömkan.
Den som kommer hit med Cola & något gott blir min nya idol! Okej? :)





Era tankar..
Postat av: Tirja

Jag vill vara din idol!! Eh nej jag vill vara snäll men svårt när du bor ute i skogen ;)



<3<3<3

2011-11-15 @ 17:00:24
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0