♥ bokbuss

Imorn efter skolan har jag lovat Lowa att vi ska åka på biblioteket och låna böcker. Då lilltjejen varit på bokbussen med skolan i Måndags, och kom hem med en "Julia-tidning" och en bok som hette "Stad i genomskärning". På riktigt! Jag blir fan förbannad. En "Julia"-tidning.. Alltså Lowa är sju år, hon går inte på bokbussen själv, utan läraren är med och måste dessutom hjälpa varje elev att låna sina saker. Tycker en lärare att en Juliatidning är lämplig för en sjuåring!? Skulle läraren vilja att deras sjuåring läser en sån tidning!? Skulle inte tro det. Och sen boken då..ja,va ska man säja?
Jag frågade Lowa varför hon lånat just den.. " Ja men mamma, jag blev så stressad och vi hade så bråttom så jag tog bara någon.." Meeen, va bra då?!

Summan av det hela då, jag har talat om för Lowa att tidningen Julia är inget för en sjuåring att läsa, och att hon och jag ska ta en tur på biblioteket för att låna böcker, som passar henne. Spännande barnböcker med lagomt mkt text osv.. Faan, jag blir så trött. Oengagerat&Slött vill jag kalla det. Och personalen på bokbussen då, va tänker dom med!?

Lowa blev iaf överlycklig när hon såg att senaste "Trailer" låg i brevlådan, och ringde genast Jesper för att fråga om hon fick öppna den. Och ja, den tidningen är ofarlig för en sjuåring att läsa.
Jag googlade förövrigt den där jävla Juliatidningen, och målgruppen är 10-13 år.. jorå. Näe, men ge den till min sjuåring bara. Fasiken, tycker allt elände med skeva ideal osv börjar på tok för tidigt redan som det är.. Så nej tack, mitt barn ska inte ha en sån tidning! Ja, jag är fan en riktigt gnällig surkärring känner jag. Men va faan.





imorn eftermiddag hade jag förövrigt tänkt hinna med en dejt med finaste Tirja också, så jag hoppas hu har stånnan me de!


Era tankar..
Postat av: Nora

Hej!



Min mätare är av märket Arkray och tyvärr tillverkas den inte längre i rosa. Det tycker jag är synd, det är mycket roligare att ha färg på den!



Trevliig blogg du har :)

2011-10-18 @ 22:33:26
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Tirja

Klart jag har <3

2011-10-19 @ 08:34:31
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: mickis

håller med dig till hundra procent om tidningen. det finns en tidning som heter circus som riktar sig till både pojkar och flickor.

2011-10-19 @ 10:03:01

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0