Se den!

Till alla mina vänner,bekanta and so on..
Häromdagen,såg jag en dokumentär på SVTPlay, som min mor tipsade mej om. Jag var tvungen att se den med min sambo. För det var något utav det jobbigaste jag gjort på väldigt länge.
Jag känner igen mej,så sjukt mycket. I henne liksom.
Inte bara för att jag vet hur sönderstucken jag var när jag vänta Lowa. Utan Och De skulle kunna ha varit mina egna ord om diabetes, och att leva med diabetes.Alltid.
Satan vad jobbigt det var att se den, och satan vad jobbigt det faktiskt är att leva med diabetes.
Diabetes är en jävla skitsjukdom. Och det är helt ärligt ett helvete. Det är ett evigt och ständigt laborerande, heela tiden. När man orkar.
Ibland orkar man inte, då skiter man i det. Och då blir man till slut sjuk, jääävligt sjuk.
Så sjuk har jag varit två gånger, då jag legat på intensiven. För att jag inte orkat.
Det är nästan ännu mera sjukt. Att jag liksom inte orkat.

Så, ni som känner att ni kan offra en timme, se den.


Är inte sådär jätteduktig på att länka men jag tror ni kan se den här!




Och om inte det funkar, så gå in på SVTPlay och prova sök på För barnets skull.


Era tankar..
Postat av: Cemo

Tack så väldigt mycket!!

2011-10-18 @ 11:26:52
URL: http://cemos.blogg.se/
Postat av: Joakim

TJENA diabeteskompis!



Sugen på en ny grym sockermätare? DELTA gärna i min tävling på bloggen.



MVH// Diabetesmannen

2011-10-18 @ 19:29:33
URL: http://diabetesmannen.se
Postat av: Julia

sv: ja, det är nog väldigt olika som du säger.. Men jag känner nog lite som dig, jag lever ju i leggings! haha. nej men det känns helt enkelt inte lika bra och ha en sladd på magen hela tiden, även om den absolut har sina fördelar..



Såg också dokumentären, tyckte den var himla bra. Jag har liksom inte tänkt så långt att min diabetes ska ha en sån stor påverkan (som det ändå har), på mitt framtida barn. Jag är bara 19 år, och planerar inte att skaffa heller, i alla fall inte inom de närmsta 5 åren, men det fick mig ändå att tänka så mycket... Kul att se att din graviditet gick bra, och kul att jag nu har hittat en till diabetesblogg! :)

Lycka till du också!



ps. håller med. det ÄR en jävla skitsjukdom!!

2011-10-18 @ 21:11:19
URL: http://diabetesjulia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hejsan och tack för din kommentar!

Min neuropati behandlas inte på något annat sätt än att jag är mycket noggrann med att hålla koll på blodsockret (för det mesta iaf) för att den inte ska förvärras. Jag har inga besvär av den utan den upptäcktes av en slump vid en annan undersökning. Har fått förklarat att det handlar om lite vissna nervändar. har inga smärtor eller känsla av bomull under fötterna. Tydligen blir man mindra sensitiv när man har neuropati och kan då bli mindra känslig för blodsockerfall också. Just när mitt hände tror jag dessutom att jag hade gjort av med en stor del av mitt glykogen vid de tidigare känningarna under dagen så min teori är att det föll snabbare pga av det.



Jäkla sjukdom det är ibland!



Ha det bra!

2011-10-19 @ 12:47:46
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0