♥ Bläää!

Lillkillen var inte så sugen på att sova inatt, till sist somnade han dock. Så även vi.
Blev dock väckt strax efteråt, av att Lowa satt bredvid mig på sängkanten.
Illamående.
Då vakna lillkillen igen,hungrig.
Klev upp för o bädda ner en tussig tjej,o ge en gnölig lillkille käk.
Då sätter lillfian igång o kräks.
Big time.
Meen, Hej magsjukan!
 
Jag vägrar helt enkelt att få magsjuka, o jag vägrar att lillkillen också ska få eländet.
På riktigt.
Jag kan inte få magsjuka nu, det funkar liksom inte.
Är tillräckligt låg i sockret ändå liksom.
Får inte kräkas nu.
Får helt enkelt inte bli magsjuk.
 
Har ju faktiskt kräkts varje dag i nästan nio månader, så jag tycker att jag borde få klara mig nu!
 
Sen får jag helt seriöst nåt jävla bryt, på alla dessa puckade jävla föräldrar som skickar iväg sina barn till skolor o dagis, alldeles för tidigt efter magsjuka. Hur svårt ska de va o hålla ungarna hemma,tills det att dom är friska. Och inte smittar längre!? Va,va,va!?!?
 
O sen alla puckade,pappor som tycker det är heeelt okej o åka på kalas/hälsa på eller dylikt när mammorna är hemma med magsjuka kids. För att "dom är ju inte magsjuk" o huuur roligt ere o va hemma då?
Ni är ju tamejfan så dum,så det är synd om er.
O dessutom sjukt egoistiska.
Jag vill inte bli sjuk, o jag vill inte att mina barn ska bli sjuka p.g.a er.
Jag vill heller inte att gravida vänner o bekanta ska behöva bli magsjuka pga er.
 
Hur jävla svårt kan det vara o hålla sig hemma,när barnen är magsjuka?
Tror dessutom den andre hälften, som torkar kräk o tröstar barn dygnet runt skulle uppskatta lite avlastning.
Men vad vet jag.
 
Nu tror ju jag då,att magsjukan här kommer ifrån skolan. O inte från dessa obegåvade nötter, men ändå.
O ni föräldrar som skickat iväg barnen för tidigt.
Hoppas magsjukan tar om lagomt till Julafton, för er.
O att min lilla bebis,INTE blir magsjuk.
 
För så länge ni håller på så här, kommer ju eländet gå runt,runt.
 
Blir så jävla förbannad!
 
O nu e lilleman,sinnut också..
 
Ciao!
//
Arg,sur,hormonstinn bitterfitta med magsjuk dotter.

Era tankar..
Postat av: mamma

oops nu é du visst sinnu...i sak håller jag med dig och budskapet torde vara tydligt för dom som berörs. Men inte behöver ilskan kläs i alla tänkbara former, vill man bli tagen på allvar kan man framföra budskap med lite mer finess i kommunikationen, annars blir du tyvärr uppfattad som du avslutar inlägget, arg, sur och hormonstinn och då har du ju inte vunnit så mycket, bara retat några eller hur ;) Kram min solstråle <3

Svar: Nu råkar det ju vara så att jag var både arg,sur o hormonstinn..O därför avslutade jag även så.. O dom som jag tycker om,o bryr mig om vet o förstår vad jag menar. O hur andra nyfikna själar som snokar tolkar vad ohur ja skriver bryr ja mig inte riktigt om. O vad de gäller dessa,som inte har vett o hålla sig hemma när barnen är magsjuka,så tvivlar ja på att såna läser detta. :) Kram o Gonatt
Joanna

2012-12-16 @ 22:26:18
Postat av: Linda

Du.. jag håller med dig! Jag hatar magsjuka precis som alla andra, men jag begriper verkligen inte hur dom som precis varit hemma med magsjuka barn kan skicka iväg dom förtidigt när dom vet vilket helvete det är.. allra helst om man är några stycken som ska gå igenom det.
Vill dom att det ska gå runt så dom också får det igen eller är dom bara så jäklaelak å självisk så dom inte tänker på det??

Svar: Amen!Man vill ju liksom bara nita dom!!
Joanna

2013-01-07 @ 12:34:23
URL: http://joolinda.bloggplatsen.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0