♥ Kärlek

 
Tänk,vad jag älskar dessa två,små skatter!
Idag blir lillebror två veckor. Sjukt.
På ett sätt känns det som att han kom igår, o på ett sätt känns det som att vi alltid haft han här hos oss.
Älskade,underbara.
 

Vi är mest bara hemma,o verkligen njuter av dagarna nu. Sjukt skönt! :)
Tänkte åka in till stan med morfarn idag, men då det fasiken är drygt 20grader kallt så stannar vi hemma.
Roar mej med o tvätta,o försöker få nån reda på Jespers pappadagar. Eller alltså, det är ju inge konstigt med det, egentligen. Meen, eftersom han o lillkillen blev inlagda på prematuren. Så blir det ju inte pappadagar,förrän dom blev utskrivna därifrån. Osså ska det vara Vabdagar,för dagarna där.
Gaah. Det är en djungel.
O lika för mig. Fast ändå inte.
Jag ska alltså ha sjukpenning,för dagarna på bb eftersom jag blev så dålig. O inte kunde ta hand om honom. O sen föräldrapenning from dagen vi kom hem.
Sa jag att det är en djungel!?
Aja, har iaf fått prata med världens trevligaste kvinna på försäkringskassan, o hon hjälpte mig!
Cred till henne!
Läkarintyget ifrån prematuren är oxå fixat,o på väg hem till oss. As we speek.
Fattas bara läkarintyget på mig, ifrån bb/förlossningen då.
Sen så, borde ju de va klart!
 
Börjar längta efter julen också, det är ju så mysigt!
O vi har faktiskt varit duktiga o inhandlat dom flesta julklapparna, vilket känns riktigt skönt! :)
Kanske ska ta o slå in några idag.. Så inte allt ska slås in kvällen före, som det brukar vara liksom! ;)
 
I Söndags var jag för övrigt på SPAkliniken, o fick mig 50minuters klassisk massage! Meen, jäklarns så gött det var! O så sjukt värd det jag var!
Efter den lyxiga starten på dagen, blev det massa mys hemma. O jag o Lowa bakade pepparkakor, tillsammans med Stina som kom på besök!
 

Lowa är förövrigt, världens bästa storasyster! Åh,det värmer verkligen i mammahjärtat, att se henne tillsammans med lillkillen! Det lyser verkligen kärlek om dom. Å hon är så stolt..
Min fina stora,älskade lilltjej!
 

Känns som jag befinner mig i världens lyckorus just nu.
Ingenting känns liksom omöjligt, o rent fysiskt har jag ju inte mått så här bra,eller varit så här pigg. På faan,skitlänge! :)
Känner mig så otroligt lyckligt lottad, som har två så fina barn.
O en underbar sambo/pappa till dom!
Jag älskar er, av hela mitt hjärta.
 
Tänkte bjuda er på lite bilder också..
 
   
 
 
   
 
 
   
 
 
 
Jo, lillebror kom ju alltså tre veckor tidigare än beräknat.
Vägde dock in på 4160gr o var 52cm lång. :)
Det "missades" visst ett kilo, även på dessa tillväxtultraljud.
Då han va uppskattad till o väga 3200gr.
Jämför man med Lowa som vägde 4720gr,o va 51cm lång, så känns dock lillebror väldigt liten.. ;)
 
 


 

Era tankar..
Postat av: ♥ Tirja ♥

Åh så fint!
Känslig som man är så kommer små tårarna fram!
Finaste du och finaste barna <3

2012-12-11 @ 13:27:57
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Sandra Gälliner

ÅH så fina och mysiga bilder!!
Saknar er till tusen och som jag sa på sms så längtar så att få snusa!!! Tårarna har rullat ned för kinderna hela morgonen och än värre när jag skickade smset... <3

2012-12-13 @ 08:25:54
Postat av: Jannike-mamma till två prinsar

Men Grattis till er alla vad skoj att de blev en lite prins =)

//Jannike

Svar: Tack så jätte mycket! :)
Joanna

2012-12-14 @ 12:28:47
URL: http://dorna.blogg.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0