♥ torsdag och kvällstankar

Snart är det helg.. vilket innebär,att det har gått ytterligare en vecka. Två veckor sen olyckan,fortfarande ofattbart och overkligt. ♥

Den här helgen innebär även jobb för mej, samt melodifestival i vanlig ordning,tillsammans med fina vänner!
Värdskapet ligger på oss i helgen. Vad som skall ätas,filurar vi fortfarande på.
Hur blev det så här? Jag avskyr helt ärligt melodifestivalen. Jag tycker det är gräsligt.
Meen,det har blivit en trevlig grej med kanon sällskap.

Lowa ringde från skolan idag,när hon slutade. Och ville så gärna stanna på fritids,eftersom dom skulle ha dans där. Så,så fick det blir. Dock var hon väldigt besviken,då det strax efteråt visade sej att dansfröken var sjuk! Meen,så kan det va.. Hon fick ju iaf va på fritids och leka nån timme.
O jag kunde dammsuga i lugn och ro. Renbäddningen får vänta tills imorn.


Anna & minibäbis kom ut på eftermiddagen idag. Fina,fina lilla killen! O fina mamman! ♥
Mysigt att få rå om dom lite. Jag stekte blodpudding till Anna & Lowa, och gjorde sillröra till mej själv.
Tror jag kan räkna tillfällena jag lagat mat senaste två veckorna på en hand.
Har iaf inte gjort nån måltid som tar mer än max tio minuter att tillaga.
Illa, jag vet. Men snart ska jag "ta tag" i mej själv,och att börja laga riktiga måltider igen,kan ju vara en bra början. Och det kommer,tids nog.

For iaf på junta ikväll,det var mys. O jag fick skratta. Underbara tjejer!


Lowisen sover sedan ett tag,och jag har fastnat här.. Med musik i öronen.
Musik och minnen. ♥
Gamla,Nya,Fina,Tråkiga,Roliga,Glada och Sorgliga minnen.

Ibland är jag rädd för att glömma mina minnen. Inte komma ihåg, hur det var.
Inte minnas skratten,eller leendena. Upplevelsen,och känslan just då.
Inte minnas, inte komma ihåg hur mycket man än försöker.
Är rädd för att glömma allt det vackra.
Saker man sett, upplevt och varit med om. Människor.
Man påminns ju ofta,av dom man har runt omkring sej.
Men dom man aldrig mer får träffa då?
Jag är så rädd för att alla minnen,ska blekna bort, och försvinna.

Jag vet att dom aldrig gör det, jag vet att dom finns kvar. Minnena har jag alltid kvar,och dom
kommer aldrig att försvinna. Längst inne i hjärtat,sparar jag på alla fina minnen.
Så jag kan plocka fram dom,när jag vill.. ♥ 
 


Era tankar..
Postat av: Tirja

Sv: Ja visst är dom helt underbara, men alla paren skor går ju lös på minst 1500 st :O Helt sinnessjukt för ett par skor!

(och jag kan inte gå i dom så bra heller så sånt måste man ju lära sig ;) haha)



Skönt och se att du faktiskt tar dig för saker gumman! <3 (även om det är att se på melodifestivalen ;) hehe) Men man ska ju omge sig med folk, för det behöver man mest när det är så här!



Och minnena kan INGEN ta ifrån, förutom glömskan, men så länge man minns finns dom där! Och man behöver bara tänka, så kommer dom fram!



Du är underbar, speciell och helt fantastisk!



Puss <3

2012-02-23 @ 23:54:46
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0