♥ kropp&knopp

Ergonomi.. Sjukt intressant faktiskt.
Vardagsrörelser. Vardaglig motion. Det är faan A & O.
Stress, denna sjuka stress,som är konstant. Den är fan farlig,både för psyket & för kroppen.


Tänk om jag bara kunde ta mej tid,att göra lite övningar hemma. För att på
nåt vis rädda min arma rygg och nacke. Min nacke tog nästan död på mej igår.
Aooousch.
En trasig nacke,plus all stress som faktiskt varit på slutet,över än de ena,än de andra... Konstiga lyft,och skumma arbetsställningar är inte att rekommendera.
Jag äter dagligen starka värktabletter,för att kunna ta mej igenom dagen,trots neuropatin.
Då kan man tycka att dom tabletterna även borde ta bort värken i nacken.
Det gör den säkert också, litegrann iaf. Min tanke är då, huur ont i nacken har jag "egentligen"!?

Jaaa, jag ska sluta oja mej,och gnälla över nackvärken. Som egentligen inte brukar vara ett såå stort problem.
Massage emellanåt,och lite tejpningar brukar hålla den i schack.
Nu är det dock urballat, och det värsta med nackvärken är nog ändå att det bokstavligt talat stiger mej åt huvudet. Eftersom jag dessutom får sjukt ont i huvudet. Vilket inte sällan leder till migrän.
Vilket då leder till sängläge. Ousch.


Jag hade en bra dag på jobbet igår..  Det var skönt. O dom goa ungarna,ger mej energi. ♥
Vilket även jobbarkompisarna gör!

Hann med en kaffe hos Myran igår också, o fick nackmassage av Nicole. Jisses så gött! :)

Vid middagstid styrde jag och Lowa, kosan tillsammans med Mikael,till hans mamma. Där vi åt pizza och hängde hela kvällen. Mys! ♥

Ikväll vankas det dans för Lowa, får se om det blir någon Onsdagsdejt, med Stina under tiden.. ;)
Tänkte svänga förbi Ås,en sväng innan dansen också. Väntar på att Lowisen ska komma hemifrån skolan bara..

Kanske ska vara duktig och göra lite övningar,medans jag väntar..
Det är ju alltid något.
Önskar dock att jag hade nån sorts matta hemma,som man liksom kan hålla till på.
Gölvet är ju så hååårt. :(
Skulle även behöva gummiband. Ska jag bli så seriös kanske?

Ska boka in en ny massagetid iaf,innan jag gör nåt annat..


Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0