♡ Hur firar ni jul?

Jaa.. Hur firar ni jul egentligen? 
Vad är det som är viktigt?  
Vilka firar ni med?  Är det viktigt att fira med "hela tjocka släkten"?  Eller firar ni med vänner? 
När kommer tomten?  Kommer det någon tomte? 
Är det hysteriskt hela december? 
När klär ni granen?  
Ska det vara riktig gran, eller plast? 
Är Kalle Anka viktigt? 
Vad dricker ni? Är julsnapsen ett måste? 
Julmust? 
Ställer ni ut gröt till tomten?  
Är det viktigt med julmat? 
 
Vore roligt om ni tordes skriva en kommentar om hur ni vill fira jul!  O hur ni ska fira jul!? Det kan ju nämligen skilja sig åt, hur man vill göra och hur man "måste" göra!  ;)
 
 
Hur ska vi fira jul då? Det tänkte jag skriva om.. Men ska härja med LillTornadon istället, återkommer om det senare. . ☆
 
 

Era tankar..
Postat av: Caroline

Det viktigaste är självklart paketen!! (Skämt åsido).
Vi firar med mamma extrapappa pappa lillebror lillasyster svärmor och mannen och barnet såklart. Hela tjocka släkten behövs inte men hade varit roligt med ett stort jävla julfirande någon gång för att se vem som däckar först, ligger med tomten, förstör barnens leksaker, eldar upp julgranen osv. Lite Tomten är far till alla barnen style.
Med vänner har jag aldrig firat, men magkänslan säger att det skulle kunna bli hur kul som helst.

Schemat ser ut som följande:
Julgröt på morgon
Julfika i Erik-Jans
Hinna hem och gå på toa innan alla kommer
Alla kommer
Höra alla säga hur mycket dom hatar Petre Mede
Kalle Anka
Höra alla klaga på att disney klipper bort mama dockan
Lyssna på mammornas vilda diskussioner om hur julmaten ska serveras
Äta den där förbannade jävla julmaten
Höra lillebrors tjat om att han också vill ha en julöl till maten
Klaga på att man vart för mätt
Bli sur över att ingen vill ta hand om disken
Sitta och vänta på tomten
Fundera över vem som kommer vara tomte i år ( även fast jag mest troligt vet det då jag är med och lockar fram en tomte )
Tomten delar ut paket
Sparkar ut tomten och sliter upp mina paket innan jag får
Tackar för julklapparna
Lägger mig på soffan tills någon monterat det årliga julspelet
Spelar spelet
Försöker skicka hem alla människor
Lägger oss och sover

Alla andra har julhysteri, inte jag

Granen är i plast och kan pyntas när man orkar

Kalle Anka kollas på, oavsett julvärd.

Julmust och en julöl, kanske två om det behövs, beroende på hur pass jobbigt sällskapet är.

Tomten får ingen gröt

Bara prinskorven och rödbetssalladen jag äter på julafton, resten kan va :).

Hur jag vill fira jul, som min pappa gjorde förra året, i tomteluva på en strand på mauritius!


Svar: Haha! Du är underbar! :)
Joanna

2013-12-19 @ 01:09:28
URL: http://milliemakaron.blogg.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0