♡ Hur firar Vi jul egentligen, era torrbollar?

Har haft nå sorts rekord av besökare idag,  o inte en enda jäkel av er har orkat/vågat skriva om huur ni firar jul.. Va ere för fel på er?
 
 
Hur firar vi jul då? Vi tar fram adventstakarna vid 1advent förstås!  O lite annat julpynt, sen brukar det dyka upp mer o mer eftersom.. Granen brukar vi klä dan före dan. Men nu tror jag vi gör det på lördag.  Bara för att jag vill.
Granen är förövrigt en vit plastgran. För att vi vill, och för att vi kan!
Julmat är gott!  Just för att man kan ha lite allt möjligt på ett julbord.  O jag gillar när man kan plocka lite av varje.  På mitt julbord vill jag framförallt ha revbensspjäll, köttbullar, grynost, sillröra, ägghalvor, ,rökt kött av olika slag.. o Maggans tunnbröd med skinka på. Jag är för bekväm för att koka skinkan själv, så den köper jag färdig o fixar griljeringen själv!  Går det ens o köpa färdig griljerad skinka?  :-O
Jag dricker helst mjölk till maten, som alltid.. jag är en kalv.  Cola eller ett glas julmust kan slinka ner.  Alkohol tycker jag inte höra hemma under julfirandet. Faktiskt. 
Om man inte ska ut på krogen och hemvändarkalasa då!:) Men de e ju en annan sak! 
 
Kalle Anka är jag inte så överförtjust i kan jag erkänna.  Knäck måste finnas hemma under julen, jaa jag är diabetiker!  Annat julgodis är oxå gott, men tvivlar på att jag orkar o hinner göra nåt!  Rullrån vill jag oxå ha, klart godaste krusa! :)
 
På julafton kommer vi vara hemma, o den som vill får göra oss sällskap!  Mina föräldrar kommer nog en tur på förmiddagen och Svärfar och Eva blir förhoppningsvis här större delen av dagen.. Bästa mostern kommer kvällen innan o stannar till nån gång på julafton.  O bästa Ida kommer o gör oss sällskap när hon slutat jobba! 
Nogga skulle kanske också komma en stund. 
Tror och hoppas på att det kommer bli riktigt mysigt!  :)
 
Tomten då? Får se hur det blir med han.. återkommer!  :-P
 
 
 
Jag o E har haft en riktig mysdag idag!  ♡ o när han somnade för kvällen fick jag en hel del gjort! Plus lite kvalitetstid med karln! 
 
Saknar stortjejen som är hos morfarn tills på fredag.  Även om hon många gånger driver mig till vansinne, så är hon ändå världens goaste!  ♡
Hon håller förresten på o säjer att hon vill sova hos momma på fredag.. får väl se hur det blir!  Skulle tro att hon gärna vill hem till oss då, efter tre nätter hos morfarn!  O jag kan ju erkänna att jag vill gärna oxå att hon kommer hem då.. men hon får bestämma själv!  
 
På lördag kommer äntligen syrran också! ! ♡
 
Nääe,  nu ska jag nanna kudde, o ni måste fan skärpa er!
 
 

Era tankar..
Postat av: Anonym

Återkommer när jag sitter vid datan med svar på din fråga... Så jobbigt att skriva långt på telefonen ;) Puss ♡ 💖 / Tirja

Svar: Bra där! ;)
Joanna

2013-12-19 @ 07:39:46
Postat av: TiNA

Tråkigt å skriva utan respons ibland, I know....
jag har bara åkt bil på jul jag senaste 10 åren... ätit på tok för mycke mat på för många ställen och spenderat på tok för mycke pengar

2013-12-19 @ 10:40:30
URL: http://winatina.blogspot.com
Postat av: TiNA

på julklappar bara för att de är så förbaskat roligt å ge! Och för att jag har flr stor familj för annat!
Så de så!!!
☆♡☆♡

Svar: Ja julklappar är ju helt klart roligast o ge! :)♡☆♡
Joanna

2013-12-19 @ 10:41:57
URL: http://winatina.blogspot.com
Postat av: jeanette

Jag älskar julen med dess glögg å fika mys i ett varmt å julpyntat hem!! Sen att få se glada barns tindrande ögon när de vaknar på julaftonsmorron de är lycka de, de kom man ju själv ihåg sen man var liten;) även om de nu var längesen;) kraam

Svar: Jaa, det är fasen lycka det! ♡
Pussa på lillgullet ifrån mig o hälsa att vi saknar henne o att Lowa har en julklapp till sin bästa Lilly! :)
Joanna

2013-12-20 @ 22:28:30

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0