♡ Världs Diabetesdagen

Jajjemän.  
Varje dag insjuknar 2 barn i Sverige, i Diabetes typ 1.  Ingen vet varför. 
 
Varje dag i resten av våra liv måste vi ta sprutor.  Jag har tagit
Drygt 35 000 sprutor, sen jag blev sjuk. Det är fasen skitmycker. O jag har tagit drygt 50000 blodsocker under den här tiden. 
Tänker jag så, så är det ju inte så konstigt att mage och fingrar är rätt sönderstuckna.
 
Det pratas så sjukt mycket överallt, och heela tiden om att diabetes blir vanligare, och att vi äter oss till det. Den onyttiga kosten, och brist på motion. Den osunda livsstilen helt enkelt.  Å det är här jag blir förbannad, om folk ska lyssna på sånt så lyssna för helvete ordentligt.  Typ 2 diabetes. Typ 2 diabetes kan man få om man lever osunt.  INTE typ 1. Vi som har typ 1 har INTE fått det för att vi ätit för mycket godis! 
Diabetes typ 1 är en autoimmun sjukdom. Precis som t.ex MS, det är också en autoimmun sjukdom. Googla autoimmuna sjukdomar, så får du läsa lite mer, vettja! 
 
Jag avskyr min diabetes, på riktigt.  Jag önskar att jag slapp den, och allt stök. 
Läkarbesök, Ögongotograferingar, Sprutor, Blodsockermätningar, Komplikationer osv osv. 
Jag hatar det verkligen. 
O jag hoppas att det en dag kommer gå att bota. 
 
Men vet ni, jag är faktiskt inte alltid hatisk och bitter över diabetesen.  Oftast funkar det, det är ju min vardag.  Man lär sig ju att leva med det! ;)
O ibland tänker man inte ens på't!:)
 
Jag vill hylla oss diabetiker lite extra idag. 
Vi är tamejtusan grymma! ! ♡♥♡
 
 
 

Era tankar..
Postat av: mamma

<3 din insikt gör mig glad och din klokhet gör mig stolt,älskar dig <3

2013-11-15 @ 17:34:26
Postat av: mamma

<3 din insikt gör mig glad och din klokhet gör mig stolt,älskar dig <3

Svar: ♡Kram och Gonatt Mamma!
Joanna

2013-11-16 @ 00:28:40

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0