♡ Skolstart och BF

Javisst,  Lowa började fjärde klass idag.. Det är så jävla sjukt!! Våran lilla tjej.. ♡♥♡
Jag och småkillarna följde med dit, och var med en halvtimme innan vi rörde oss hemåt. Blev ett pitstop och lite lek ute på dagisgården också. :) Det kommer fasen vara 30barn där när alla inskolningar är klara,berättade en "fröken".. Sinnessjukt! O jag kände i både hjärta och mage, att jag är glad att vi faktiskt har möjlighet att låta Edwin vara hemma ett år till.. :) Visst det kommer säkert bli en del jobbiga dagar,med att stimulera två små som har olika behov.. Det tvivlar jag inte en sekund på! Men är säker på att det kommer vara det absolut bästa för våra barn!  ♡ O när möjligheten finns,så känns det ju verkligen bara vansinnigt att han ska skolas in.. 
 
Svartsjukan då? Man ska ju inte ropa hej, säger man ju.. Men jösses,vi har kanske tur.. Men det funkar verkligen bra.. o jag kan ju konstatera att dom där "hemska" dagarna vi hade när Jesper började jobba igen, snarare berodde på att han inte riktigt piggnat till efter tredagars febern än svartsjuka! :)
Fascineras liksom dagligen över hur en sån liten människa kan vara så otroligt snäll och omtänksam mot en bebis! O mot oss andra också.. Han är så rackarns kärleksfull och go, så mamma hjärtat liksom exploderar lite! ;)
Dagarna hemma är sällan några problem, visst det är fullt upp.. Men det är ju inte så konstigt! ;) 
Eftermiddagarns och Kvällarna däremot, Edwin är ju en sån pappa gris.. Så det är liksom bara pappan som duger och framförallt vid nattning! O har så varit dom senaste månaderna.. Får väl dock försöka se det positiva i det. O jag är ju faktiskt väldigt glad att han inte "ratar" pappsen bara för att han är borta och jobbar mycket.. Där är väl kanske räddningen att Jesper försöker åka tidigt som tusan, för att komma hem i hyfsad tid.. o ska det skruvas på kvällarna, försöker han ju åka när dom större lagt sig! :)
 
 
Ikväll skulle jag natta.
 
Det slutade med att alla tre kidsen, till sist somnade i våran säng! Efter några timmars tassande och bökande med diverse.. Jisses, ingen höjdare för morsans sköra psyke! Men för min egen skull, och mitt eget välmående så prövade jag bara lägga Edwin en gång i hans säng! Vi gjorde det så mysigt som möjligt, och lirkade bort att pappan inte var hemma! ;) Lowa somnade först, Edwin sist! 
Jag tänkte att jag skulle bära över Edwin bara han somnat, för att undvika att han skulle vakna av hungrig bebis, eller Lowas väckarklocka.. Det gick sådär, för jag somnade också! O vaknade till av att bebis, tyckte det var matdags! Jag var dock den enda som vaknade,så då passade jag på att flytta över Edwin till sitt rum! ♡ 
Nu är ju Edwin överflyttad sen länge,  Bebis mätt och belåten sen nästan lika länge.. o alla utom jag snarkar gott. Själv är jag klarvaken. 
Inte okej..
 
Bebis hade sin BF idag, men istället firade vi dryga tre veckor! ♡ Helt sjukt, även det! Älskar den lille krabaten något otroligt! Men har inte riktigt greppat,att det är våran bebis.. Märkligt! Saknar närheten som jag hade med både Lowa och Edwin på ett annat sätt. Med dom kunde jag ju verkligen ligga i flera timmar, och bara ha dom på bröstet. Det är betydligt svårare,när man samtidigt ska  roa/trösta/undvika att huset rivs av Edwin.. ;)  Med lillebrorn, gäller det att tanka den där extra närheten,  så fort tillfälle ges! ♡
Är glad att det är en nöjd lillebror som nöjt ligger och sover för sig själv, det gör ju att skuld känslorna över just det med närheten inte äter upp mig! :-/
 
 
Näe, måste försöka somna om.. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bjuder på lite dåliga mobilbilder.. Men med fantastiska modeller på! ♡♥♡

Era tankar..
Postat av: Me & My Baby Dolls

Så fina bilder!! <3 När föddes din minsta?

Svar: Tack! ♡ Våran minsta är född 29/7 men var beräknad 21/8.. :) Var dock en rejäl liten kille när han kom iallafall! ;)Kram
Joanna

2014-09-02 @ 10:18:10
URL: http://mybabydolls.se
Postat av: Evelina

Håller med dig. Mio får också vara hemma ett år till eftersom jag ändå kommer vara hemma. Varför skybda sig att skola in dom när man har möjlighet att vara hemma. Är glad att vi inte skolade in Mio nu när han fick plats, tycker han är på tok för liten. Så ett år till hemma blir det för lillemans del. :)

Svar: Men eller huuur! :)Bra val av er att inte skola in,tycker jag! ;)
o har man möjligheten att ha dom hemma längre, tycker jag absolut att man ska ta tillvara på den! :) Vår förhoppning är att minsta också, ska kunna va hemma så länge som möjligt, men där blir det nog svårt att kunna ha han hemma till tre år! :-/ Hatar att man måste ta 5dagar i veckan från att dom blir för att skydda sgin! Jävla hittepå! :-@
Joanna

2014-09-02 @ 21:05:12
URL: http://evelina85.blogg.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0