♡ Tvärlågt blodsocker

Är inte blodsockret för högt, så ere för lågt!  Det var väl faan också.  Hur svårt ska det vara att få till skiten!?? 
 
Igår före middagen så hade jag ett bs på 8,2 det är lite högt.  Inget katastrofvärde direkt, men onödigt högt före måltid. Tror det berodde på lite begynnande migrän och stress! Åt en väldigt vanlig middag.  Ingen "konstig" ovanlig mat, o en normal och vanlig portion. Tog en helt normal och vanlig dos med insulin!  Då bör ju ingenting kunna gå fel tycker ju jag då!! Jojo,  låg på soffan och läste en bok och kände hur jag började må konstigt och bli låg.. Bad Lowa hämta nå godis.  Åt några godisar, men kände hur det bara blev värre.  Så Lowa gjorde iordning mjölk och flingor. . Det brukar ALLTID funka bra.  Samtidigt kollade hon ett bs. (Hade självklart kunna gjort det själv, men hon tycker det är roligt! ) 1,8 visade det! 
 
Jag låg på soffan och panik åt allt möjligt.  Samtidigt som jag hade sån jävla hjärtklappning, blev alldeles dyngsur och bara skakade. Fick en jävla huvudvärk och mådde verkligen så jävla dåligt!  Fy faan.  Har seriöst aldrig varit med om nåt liknande under alla mina år som diabetiker. 
 
Kommer inte ens ihåg allt som hände.  När Jesper kom hem låg jag avklädd och nerbäddad i sängen. Med Lowa bredvid.  
Coola lugna, duktiga tjejen.  Hon hade total kontroll på mig hela tiden!  Samtidigt som hon hade telefonkontakt med Jesper.  
Minns att hon sa nångång att "Om mamma slutar svara, då måste jag ringa ambulans.. "
 
Får samtidigt sjukt dåligt samvete,  hon är liksom 9år, och ska inte behöva ta sånt ansvar. . Vilket hon givetvis inte vanligtvis gör.  Men det är förbaskat tryggt och veta att hon vet och förstår hur hon ska göra när det händer nåt sånt här! 
Och att hon dessutom är så lugn och trygg med det. Ingen panik där inte..  Älskade unge!  ♡♥♡
 
Den vilde LillTornadon låg som tur var redan och sov! :)
 
Men jag kan verkligen inte förstå hur detta låga värde kunde bli!?? O att få låga värden utan tänkbar orsak är inte roligt!  Ett lågt värde som man vet vad det beror på är liksom "okej" på ett annat sätt. 
 
Givetvis gav detta låga bs, en sjujävla rekyl. 
23,1 vid 00 och nu vid 04  21,0..
Jag kommer med andra ord få jävlas med dessa rekylvärden, och försöka få pressa ner dom hela dagen!  Ååh. Blir så förbannat trött och lej! 
 
Upp o ner, som en jävla berg och dalbana! 
Känner mig sur och bitter.
SkitDiabetes! 
 
 
Älskade lilla tjej! ♡♥♡
 

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0