♡ Tjälaknul

Jajjemän,  har en tjälaknul i ugnen.. o jag kan säga att jag riktigt längtar till morgondagens dinner! Satan vad gott det ska bli! :) Till den tror jag bestämt att det blir hasselbackspotatis, champinjonsås o gelé.. Mumma det! :-)
 
Edwin vaknade givetvis lagomt till att jag skulle rulla köttbullar,  kul tyckte han.. o sen fick vi duschas.. Både jag och ongen! Det är ju dock rätt mysigt att duscha med den solstrålen! Så det blev en riktig låång dusch. Efter halva middagen var det dock lika ogjort.. Det är härligt med barn, och kladd.
 
Köttbullarna blev lika goda som alltid, o jag höll på o åt ihjäl mig! Tog med mig Lowa o for t Gällö efter middagen, för vi var heelt utan bananer till morgonens frukost.. o det funkar ju inte! Mysigt o smita iväg lite med bara henne också! ♡ Vi pantade lite burkar också, så hon fick fylla i semesterkassan lite! 
 
 
När barna var nattade, lyxade jag o gubben till det med lite kladdkaka. Och massor av HALLON! Fick liksom ett galet sug efter just den kombon.. o det är ju oslagbart gott! Någon kladdkaka på Stevia blev det dock inte bakat idag.. Skyller på att ugnen är upptagen!;-) Meen, imorn då jävlar! Det får bli sån kladdkaka till fredagsmyset! 
 
 
Förövrigt så är mina fogar inte alls samarbetsvilliga just nu, och jag är lite bekymrad över hur jag ska ta mig ur sängen imorgon.. Kan bli riktigt spännande!
 
 
Trackback
RSS 2.0