♡ Sömn

Det här med sömn alltså.. Våra barn sover bra,alla tre faktiskt! Till o med den lilla,han brukar bara vakna en,ibland två gånger på nätterna och vilja äta! Edwin har sovit hela nätterna sen han var fyra månader tror jag! Å Lowa, hon sover ju också om nätterna! ;) Jag däremot,jag kan INTE somna om efter att ha vaknat på nätterna,  att ge Arwid mat o så tar max 30-40 minuter på natten och sen sover han igen.. Själv är jag vaken minst 2-3 timmar.  Ibland somnar jag inte om alls.. Sjukt jävla frustrerande!!! :( Tips mottages!
 
Igår var jag o småkillarna på Djungelhuset, på lite lekdejt med andra föräldralediga.. De var bara två andra medan vi va med,plus min kusin.. Men det var trevligt! :) 
Kom på mig själv på vägen in,att var det här en sån bra idé!? Edwin vill ju liksom busa o leka,åka rutschkana o klättra runt.. O Arwid är ju liiite för liten, tänk om han inte vill sova? Jaja, jag hoppades på att han skulle sova. Det gjorde han inte,kan jag ju säga! ;) Men det var faktiskt inga problem alls iallafall.. Edwin härjade på o lekte överallt iallafall, o jag kunde stå på avstånd med Arwid i famnen.. Utan problem! :) O så fort jag ropade på E, eller sa åt han nånting så lyssnade han! ♡ När jag satt o matade A så höll han sig i närheten, gick o lekte med bilarna eller var i hoppborgen och skrattade glatt! Lekte med andra barn, och bara var glad! O snäll, inget knuffade eller nånting. Inte för att han brukar göra det, men det är ju lätt att det kan bli så när dom är små och inte förstår/kan göra sig riktigt förstådd.. 
Underbara lilla unge!! ♡♥♡
 
For och plockade upp pappan på Berners vid tolv, och lunchade tillsammans! Sen släppte dom av mig hos psykologen. Blev upplockad när jag va klar, osså for jag och småkillarna hem! Pappan fick stanna o vänta på lastbilen! ;) Hemma bar huvudvärken ett faktum. Så jag låg som en hög på soffan, o gjorde mitt bästa till pappan äntligen kom hem. Då brann jag av en stund i sängen!
 
Blev en sen,men mysig middag. Edwin hade fått äta tidigare, så både han och Arwid sov.. Så lite lyxigt med bara Lowa! ♡
 
Jag o Lowa fredagsmyste i soffan på tumanhand. Tända ljus, och Världens barn på tvn.. ♡ Skavlan började efteråt, och då somnade jag! ;) Vaknade halvett, Lowa hade gått o lagt sig och pappan kom precis ifrån garaget.. Kuuul Mamma! ;)
 
Idag vankas det jultidningsförsäljning för Lowa, och jag har lovat att skjutsa runt henne! ;) Blir nog bra det!:)
 
Apropå något annat, kan man som förälder "förbjuda" sitt barn från att vara med vissa andra barn!? Alltså, jag tycker ju egentligen inte det. PUNKT! Meen, ja alltså jag vet inte jag! Men om ett barn, gör så att mitt barn inte mår bra? Alltså, det är komplicerat.. Men bara som en sån grej, att det ska vara kalas.. Jag tycker inte att man kan bjuda heela 3an och 4an, utom ett barn! Man gör liksom inte så. Det är inte okej! O att som förälder sen stå och säga till det oinbjudna barnet.  " Hon har ju fått välja själv, och jag kan inte tvinga henne.. "
Eeeh, jo! Som förälder är det ju ditt förbannade ansvar att se till så att DITT BARN förstår att alla är lika mycket värda,och att man inte lämnar ETT  barn utanför!!
Jag hade gjort jävligt klart för mitt barn, att ska hen bjuda "alla" så ska ALLA få komma. Man lämnar inte en utanför. Såärdetbara!! O det ska jag även göra jävligt klart för berörd morsa. Jag ska bara andas först!
Vilka jävla dumheter!! 
 
 
Nu ligger Edwin o ropar också, den här tiden!? Va faan, redan? Det här blir en lång dag känner ju jag de. 
 
 
 

Era tankar..
Postat av: Cissi

Tänk om alla föräldrar skulle lära sina barn vett å etikett!!
Ja hatar faktiskt föräldrar som låter barnen styra å ställa, då blir de riktiga skitungar.
Andas du, å ta ett å annat me mamman tycker ja. Hade gjort samma.

2014-10-04 @ 07:41:02
URL: http://cissigran.blogspot.com
Postat av: ♥ Tirja ♥

Jag tycker som så att det är mitt ansvar som vuxen, antingen bjuder man bara några, tex dom som barnet leker med mest, även utanför skola/förskola.
Eller så bjuder man precis alla. Ingen ska lämnas utanför. Vi har ju än så länge bara bjudet icke förskolevänner, men det kommer väl när det vill bjudas från förskolan också! Troligtvis blir väl alla bjudna hos oss...
Men det där att inte låta ens barn leka med barn den inte mår bra av att leka med, ja man behöver ju inte tvinga fram en vänskap genom att dom leker efter skolan/förskolan.
Det är ju liksom inte till någons fördel tycker jag!

Skönt att dina barn sover gumman, tråkigt dock att du inte kan slappna av och somna om när du vaknar på natten. Det kanske funkar med lite avslappningsövningar? Vet inte hur det funkar, har inte provat själv då jag numera verkar sova som en stock även efter jag blivit väckt på natten... Tar max 30 min innan jag sover igen oftast.
Men förut kunde jag också ligga vaken flera timmar.

Massa kärlek till dig underbara du! <3

2014-10-05 @ 15:21:37
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Sabina

vi har haft väldigt kämpiga år i skolan med kompisar hit och "okompisar" dit och när vissa bara förstör och är taskiga då talar jag om för mitt barn vad jag tycker och vilka jag tycker att hon ska vara med och inte. Sen vet mina barn oxå att utanförskap är inget som jag stödjer och man lämnar ingen utanför. Det är INTE!!!! ok att som enda barn inte bli bjuden på kalas och de borde vara en självklarhet som förälder att förstå de! På skolan måste man se till att alla får vara med och att det är bra "kompisanda", hemma är det en annan sak, man kan inte tvinga dom att vara med nån som dom inte mår bra av eller vill vara med. Känns som om jag svamlar men jag hoppas att du förstår vart jag vill komma :). Jag säger nej till mina barn att vara med vissa barn men skulle aldrig acceptera att dom stängde ute 1 barn vid kalas och liknande. En svår balansgång :/. Kramar till er från oss <3

2014-10-07 @ 14:13:18
URL: http://sabinaelvstal.blogg.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0