♡ Sjuka kids..

Jajjemän, jag vet inte för vilket år i ordningen.. Lowa har liksom, varit sjuk varenda sportlov, sen hon började skolan! På riktigt.. Ifjol var hon också risig! O året innan det hade Edwin RS..
Igår när hon gick på skolan, så var hon ju pigg.. Däremot, så var ju både Edwin och Arwid tussiga!
Edwin hade fått mera hosta, Arwid också..
 
När Lowa slutat skolan, så skulle vi åka o hämta en hylla i Krokom, och hämta handlingen! Men, vilken mardrömsresa.. Arwid hostade o va ledsen så i Brunflo, var jag tvungen o stanna o ta upp han! Passade på o gå in på macken, o köpa korv till dom större barnen. Samtidigt fick jag helt sjuk mensvärk. Efter en hel del om o men, var vi i alla fall, äntligen på väg igen.. Jojo, när vi passerade avfarten mot Maxi, höll jag på o svimma o kräkas samtidigt.. Lyckades ta mig av E14, o kräkas.. Då kändes det bättre.. Men fy huuun,  värsta mensvärken på aslänge! Aja. Tog oss till Krokom, o hyllan är nu äntligen hämtad!
Väl på Maxi, så var man ju allt annat än ensam där.. O eftersom grabbarna var så pass hostiga, o dåliga.. Så fick dom vänta i bilen med Lowa.. Edwin kollade på Bamse, och Arwid fick busa fram med Lowa.. Gick överförväntan fort faktiskt! Plötsligt händer det, liksom!
 
Arwid var ledsen i stort sett hela vägen hem. O Edwin hann somnade. Lowa trodde jag skulle kliva av i Torvalla! ;-) Hem kom vi i alla fall.. Pappan hade dukat o gjort fint, o maten var på gång! Sjuukt skönt!  ♡
 
Lowa, började känna sig lite smårisig.. Men hon o pappan kikade på Let`s dance, o hade fredagsmys.. Själv, tog jag hand om en väldigt ledsen, och sjuk Arwid.. Hade ganska hög feber igårkväll, o en jäkla jobbig hosta! Så jag tog o möblerade om i sovrummet. Så han kunde ligga längst ut, och på så vis ligga närmast löken!
O prisa löken alltså!! Den gör fasen under!
Han hostade i stort sett ingenting, under hela natten! O sov, faktiskt ganska bra.. Slapp ju vakna av hosta i alla fall! =)
 
Morgon gjorde vi vid fem imorse, jag o Arwid.. febrig, men pigg! Edwin vaknade närmare halvsju han, o Lowa kom upp strax efter! O som jag började inlägget.. Så är nu även Lowa sjuk!
Edwins hosta är ännu värre, o snorig o febrig! Arwid snorar, hostar, febrig o andas dåligt.. Lowa hostar o snorar!
Än så länge är jag o pappan friska i alla fall! Känns som att det här kan bli en spännande helg! ;-)
Isolerade hemma.
Tur tvättstugan är överfull, o vi har ett litet projekt nere i hallen! Så slipper vi va gäralöus tänker jag..
Trist bara att vi skulle till Svärfar och Eva imorgon, o äta smörgåstårta o gratta Eva! :-(
 
Gladfis, trots sjuka!  ♡
 
 
 
Fast, jag ska egentligen inte klaga.. Då vi sällan är sjuka.. Det här är ju faktiskt Arwids första förkylning, o nån gång måste vara den första! ;)
 
 
 
 
 
 
  

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0