♡ Bra dag!

Vi har bara myst, större delen av dagen! Jag och Edwin startade dagen, med att halvsova och kika på barnprogram i soffan! Medans syskonen sov!  ♡
 
Pappan kom hem vid ett, och sen har vi liksom bara myst på! Lowa var och åkte lite skridskor med granntjejen på förmiddagen, och sen har dom lekt! Pappan tog o skruva upp hennes sänglampa, och några hyllor i hennes nya rum förut också! Så det tar sig! Nu vill vi mest att den nya byrån ska komma, så vi kan göra klart där! ;)
Nu har jag precis slängt in lite grönsaker i ugnen, blir Pulled Pork och ugnsrostade grönsaker till middag idag! Blir mumma det! =) Vad äter ni idag?
Har längtat efter ugnsrostad palsternacka sen nyårsafton! Haha!
Nogga är här på besök, och ska äta med oss! Trevligt, trevligt!
 
Har tänkt att jag måste bli bättre på att skriva matlistor framöver, oftast är jag ju faktiskt ganska duktig på det.. Men mitt problem är att det blir ju samma, samma mat jämt, typ! Är ju typ två veckor,som rullar känns det som.. Inte så spännande.. Hur gör ni för att variera eran matlagning? Är ni duktiga på att variera er, eller blir det lite som hos oss? Jag har ju fasen ingen fantasi jag.. O sen är jag lite feg, på att pröva göra nya saker.. Tänk om jag inte tycker att det är gott liksom? Då känns det ju liksom rätt meningslöst på något vis.
Ja, jag är sjukt kräsen vad det gäller mat. O jag ser liksom ingen anledning, att laga mat som jag inte tycker om.. Visst, även här görs det ju mat som jag kanske inte är jätte förtjust i. Men för att det "ska" ätas liksom.. Typ Blodpudding..
Falukorv är något jag har sjukt svårt för... Välstekt med stuvade makaroner kan jag äta det, inte annars! Så Korvstroganoff är något jag aldrig kommer att servera.. Huua! :-)
 
Näe, nu ska jag fortsätta med maten!
 
 
 
Tänkvärda ord ----->
 
 

Era tankar..
Postat av: Karro

Jag är verkligen sämst på att laga mat, tycker det är skittråkigt, har noll fantasi och är alldeles för rastlös. Hos oss är det Nicklas som lagar mat, han har desto mer fantasi så det brukar kunna bli allehanda konstiga maträtter men för det mesta blir det bra!

Svar: Fanns så gött att slippa matlagningen!! 😃 Här är problemet att innan pappan kommit hem o lyckats få till nån mat, så har mest troligt både jag och ungarna svultit ihjäl! 😂 Så det är till och laga mat.. Be Nicklas skicka hit lite matlådor vettja! 😜
Joanna

2015-01-06 @ 18:34:39
URL: http://mkarolinae.blogspot.com
Postat av: Sofia

Här är det jättesvårt med matfantasin!
Jag lagar ju aldrig mat när Tomas inte är hemma... Dumt ja vet men det är så tråkigt att äta själv.

Kyckling har jag börjat testa mycket med :)

Tex:
-Lägg kycklingfiléer i en ugnsfast form ( mina är typ nästan alltid stelfrusna)
- skiva en eller två lökar, beroende på hur mycket kyckling det är
- vi gillar svamp så jag brukar dela champinjonern i fyra bitar, går nästan en ask när det är en stor ugnsform
- krydda kycklingen, svampen och löken med viltkrydda, salt, peppar och vitlökskrydda
- mosa en kycklingbuljong/hönsbuljong tärning och strö över alltihopa.
Sen brukar jag hälla över grädde som jag rör ihop med Cream fraiche, använd så mycket som du vill ha sås till ( här bli det en burk Cream fraisch och nästan 5dl grädde
In i ugnen tills kycklingen är "genomgräddad"
Frysen kyckling = ca 40min
Till det äter vi oftast Risini, står på pasta hyllan :)
Är pasta men ser ut som ris
Mumma!

2015-01-06 @ 18:48:53
URL: http://evasofialovisaholmberg.blogg.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0