♡ Lyx!

Ja, jag är ju då föräldraledig.. O har varit det i snart 3 år.. Det är faktiskt en himla lyx, att kunna vara hemma med våra små skatter. Lika som att jag tycker det är lyx, att äta frukost med Lowa innan hon går till skolan. O lyx att oftast finnas hemma, när hon kommer hem ifrån skolan.
Lyx för mig som förälder, och lyx för våra barn.  ♡
 
Efter påsk nästa år, ska förmodligen grabbarna skolas in på förskolan. Då är Arwid förvisso bara 1,5 år.. Men då vi vill ha dagar kvar, för att kunna vara långlediga somrar framöver så måste det nog bli så här.. Även om vi helst vill att Arwid ska hinna fylla 2 år i alla fall.. :-/
Jag ska ju förvisso börja jobba lite nätter inom en snar framtid.. Så med lite tur kanske vi lyckas spara en hel del dagar.. Beror ju lite på hur mycket jobb det blir.. Men jag är glad! Eftersom jag får äran o jobba med en väldigt speciell person, som har en stoor plats i mitt hjärta!!  ♡ ♡ ♡
 
Jag önskar också hade vi hade haft gott om pengar, för o kunna njuta av ledig tid på ett bättre sätt! Med andra ord, slippa städa o greja, när man väl är ledig.. Idag är både jag o gubben hemma med grabbarna, Lowa är på kalas med momman. Det är 5grader ute, o ösregn.
Hur skönt vore det inte o ligga på soffan o bara mysa?
Istället har jag plockat o grejat sen jag klev upp imorse.
STÄDAS. Det ska tamigfaan städas, varenda lediga sekund.
 
 
 
 
 
 
Det är ju inte jättekonstigt att ett hem behöver städas emellanåt, absolut inte. O det är ju något som alla gör. Men på riktigt, vore det inte hur skönt som helst, att kunna leja bort städ?
Tänk att få sitt hem veckostädat varje vecka?
Så man "bara" har småplock o tvätt o ta hand om liksom?
Det skulle ge rätt många timmar/veckan till lek med barnen, o andra skojigheter!
Jag skulle i alla fall älska, att kunna anlita t.ex renast.se för att få massa tid över till roligare saker! :)
 
 
Tid är faktiskt en otrolig bristvara i vårat liv.
Framförallt gemensam tid.
Tid att kunna umgås, som den familj vi faktiskt är!
 
När vi köpte det här huset, och flyttade så lejde vi bort flyttstädet. O det är något utav det bästa vi gjort.
 
Näe, jag avskyr alla dessa måsten som hänger över en när man är ledig.. Jag skulle kunna kräkas på`t.
Just nu är det mer påtagligt än nånsin faktiskt.
Mår ju kanske allt annat än tipptopp.
Även roliga måsten känns så himla jobbigt, och motigt.
O egentligen vill jag bara ligga under täcket. Och gråta.
Panikångest som kryper på.
 
 
Hahaha.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0