♡ Halvtomt, med ett barn mindre.. O bs som jäklas!

Stortjejen här hemma, åkte till morfarn igår.. Pappan i familjen, var tvungen o åka in till stan o fixa bilen. Så morfarn slapp komma hit och hämta henne! (Jag erkänner, jag gruvade mig för att lägga två sjuka smågrabbar själv, när jag själv mådde som en påse skridskor! Gick ju dock kalasbra!)
Blev genast lite tomt här hemma, när Lowa åkte.. O man inser att hon kommer inte hem förrän på fredag, eller kanske t.om lördag! Stortjejen våran!  ♡
 
Jag o Edwin hade bestämt att vi skulle göra pannkakor till middag, bananpannkakor förövrigt.. Sjukt gott ere! =) Innan middagslagning, skulle jag lägga Arwid för en liten eftermiddagsnap.. Edwin höll mig sällskap, o surrade hejvilt.. När Arwid somnat o vi ska gå o göra pannkakorna, så går Edwin strax före mig.. Då jag skulle, pallra upp med kuddar i våran säng.. Eftersom det var där Arwid sov. O när jag kommer ut, så har Edwin smitit in på sitt rum! O krypit upp i sängen, typ.. Benen hängde fortfarande utanför, men ongen sov!
Gaah. Kollade på klockan, och kände paniken!
Tänkte att han kommer ALDRIG somna ikväll..
Försökte väcka han flera gånger, i omgångar.. Men totalt hopplöst! Så till sist gav jag upp.
Bäddade ner ordentligt, och bad en stilla bön.
O pojken sov till strax före sex imorse!! Heeelt sjukt!! Något, trött o slitet Lillhjärta!!  ♡
Tänkte att idag, måste han ju vara bra mycket piggare.. Men han är ju som en tuss idag också..
Jäkla skit förkylning! Arwid däremot, han åt t.om frukost imorse! =)
 
Lowa är betydligt piggare, så pass att hon själv säger att hon är frisk! ( Hon lät dock fortfarande väldigt förkyld, när jag pratade med henne förut idag.. ;) ) Skönt att hon känner sig piggelin igen i alla fall!
 
Själv mår jag märkligt. Känner mig liksom inte jätteförkyld. Samtidigt som att jag mycket väl, känner att det är nå skit i kroppen. Mest på att blodsockret, att det liksom verkligen vägrar att samarbeta! O man mår verkligen inte tipptopp, när man vaknar med ett värde på närmare 20.. 16.6 imorse! Helt klart bättre än igårmorse.. Men ändå typ 10 för högt!! Å jag förstår inte, varför! Igårkväll, höjde jag långtidsdosen med 5 extra enheter! Lik förbannat märks ju ingen större skillnad. Det är precis som att det händer något, tidigt tidigt på morgonen! Kollade ett bs inatt vid två, och då låg det på 8,9.. Så att jag skulle ha blivit låg, och sen fått en sjujävla rekyl, inom loppet av fyra timmar.. Känns ju rätt osannolikt!! Frustrerande.
 
Näe, nu har jag lite o göra.. Medans den Minste lillfisen sover.. ♡ Har en spännande grej på gång, för er som läser här i bloggen!! Wiihoo! Så håll lite utkik,vettja! ;)
 
Men först, mys med den vakne Gofisen!  ♡
 
Här nedan, är han dock sovandes.. ;)
 
 

Era tankar..
Postat av: Göran

Detta jäkla blodsocker kan göra en galen ibland.

Svar: No shiiit! Blir så jäkla frustrerad!!! Gaaah.. Haha! :)
Joanna

2015-03-04 @ 11:20:30
URL: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0