utseende fixering?

jo just ja, glömde skriva lite om en sak förut.. utseendefixering hos småbarn!?!? existerar det? imorse när lowa höll på o klä på sej själv satte hon först på sej en "lång" tröja, typ tunika, och sen ett par byxor.. sen ångra hon sej, o sa att "men mamma det här kan jag väl inte ha på mej, jag måste ju ha leggings om jag ska ha den här tröja, kan ju inte ha byxor heller..." jag svarade att de kunde hon visst det, o att det är kallt ute så hon skulle ha riktiga byxor.. Då svarar min 4åriga dotter att " men mamma, kan jag verkligen ha det, tänk om **** säjer att det är fult då? det tror jag att hon tycker.." då är min fråga, ska en fyraåring verkligen tänka så??? Absolut INTE tycker jag! herregud, barn är ju barn..jag är absolut inte utseendefixerad för fem öre, och är väldigt noga med att påpeka att man får se ut/vara hur som helst och att alla är lika mycket värda, lika fina osv.. Såå, vart har hon fått det ifrån? Dagis är min första tanke..
(Likadant igår när vi va på Willys och handlade o jag hade åkt i mina skitfula,men jätte sköna mjukisbyxor.. Så blir hon helt förskräckt o fråga varför jag hade dom på mej när jag var o handla? Vad skulle dom som jobba där säja?)
Ska man prata med dagispersonalen om detta? Är det någon som har nåt tips?
Vad ska man göra? Tacksam för tips som sagt...

PussHeej!

Era tankar..
Postat av: Me

Å, herregud... Vart har hon fått det ifrån? Hon har väl inte riktigt brytt sej förut, har de bara kommit? Tycker faktiskt du ska höra med dagispersonalen om de förekommer någe sånt, för vart ska hon annars ha fått de ifrån?

Pussen

2008-11-21 @ 12:06:40
Postat av: Gerda

Eftersom ingen annan kommenterar ditt inlägg, gör jag det. Tyvärr lär sig barn mycket på dagis som inte alltid är bra. Tycker du skall säga till på dagis. En annan mamma.

2008-11-21 @ 23:12:21

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0