"för jag är ju lite speciell jag.."

Uppe med tuppen idag, kanske inte direkt frivilligt, men kände inte riktigt för o somna om..
Vi sov nere hos pappa inatt, eftersom jag jobbade till 22 inne i stan,o skulle skriva kontrakt på huset efteråt, o pappa som varit barnvakt började jobba halv sex imorse, så hade vi bestämt att Lowa skulle få somna där,o att jag också skulle komma dit och sova. Sagt och gjort.
Jag var väl där strax efter elva, o efter fika o lite läsning av Maskrosungen av Sandra Gustafson (Rekommenderas verkligen!)  så knoppade även jag vid 01.. Och vaknade 04.45.. då vaknade Lowa av att Moffa va uppe o duschade. Så hon klev upp.. Kom tillbaka in o sa " mamma, jag tror faktiskt jag ska klä på mej o vara vaken nu, jag är ju pigg,fast det är natt, för jag är ju lite speciell jag.. " - gulliga unge!
Jag var dock ej lika pigg.. Men hur roligt tror ni det är o vara vaken den tiden,hemma hos Moffa,ensam!? Näe just de, så jag tog o packade in mej själv o barnet o for hem istället, tänkte lägga mej o sova några timmar till, o tvinga barnet o se en film i sängen i hopp  om att hon skulle somna.
Blev dock glatt överraskad när jag kom hem o såg att jag fått tidningen!
 Så jag gjorde en kopp the, slängde barnet i säng, o satt i lugn o ro o läste tidningen med tända ljus i köket. O bara mös.
Pigg.
 Ingen mening o somna om, så nu har jag diskat o donat lite, o ska snart gå o byta tvättmaskin.
Jag älskar o vara vaken tidiga mornar,och faktiskt vara pigg. (annars Hatar jag det)
Jag önskar att jag kunde vara riktigt morgonpigg.
O jag tror faktiskt jag börjat vända till dygnet någorlunda så..
Me like! :)

Igår var en ganska hektisk dag, först UPM, sen Diabetssköterskan, bankbesök,snabbt ärrende på stan,och sen jobb 12.30-22, o sen skriva kontrakt!
Flytten närmar sej!
Med lite blandade känslor kan tilläggas, men det blir nog bra.
Ska bli myys!
 O en jävla massa jobb också förstås! ;)
Någon som är duktig på o skruva förresten? Har en snöslunga som är trasig.. hrmm*

Idag har jag ett möte klockan elva, och sen börjar jag jobba klockan ett.. Men slutar åtta ikväll,så de blir skönt! O dessutom här ute, så då e man ju hemma strax efter åtta bara.. :)
Lowisen ska sova hos Mamma inatt,eftersom jag jobbar kväll igen.. O dom ska på Jamtli imorn.. Roligt för dom, men tråkigt att inte jag kan följa med.. Jobbar 7.30-16.30 imorn.. :/
Sen blir de raka spåret till mamma,o hämta hem Lowis..

näe, nu ska jag plocka ur diskmaskinen, o törs man dra igång dammsugaren nu kanske?

PussHeej!


     


Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0