Trångsynta jäävla föräldrar..

Treo, två liter vatten, vit choklad och snygga grabbar på "Så ska det låta" gör min kväll..
Meeen, kan för den delen inte låta bli att bli förbannad.

Jag blir så jäävla förbannad. Jag brukar ganska ofta bli väldigt förbannad. Förut
blev jag alltid väldigt förbannad. Men jag har bättrat mej.. ;)
Meen, jag tycker inte att det är okej när trångsynta jävla föräldrar, lägger över sina
tankar på sina barn. Som dom sen gladeligen delar med sej av på skolan.
Jag blir så jäävla vansinnig. Absolut inte på barnen. Inte för fem öre.
Meeen på föräldrarna.

Jag var nyss fyllda 18 när jag fick Lowa, och så är det bara. Och det
gör inte att jag på något vis är en sämre mamma till mitt barn. Sådetså!
Hon kan inte få en bättre mamma.
Och tack vare att jag var "bara barnet" när hon kom,så
har jag turen att få vara ung,pigg och fräsch under hennes uppväxt.. ;) Så är det.

Sen är det ju så att varken mitt barn,eller någon annans barn för den delen,får bestämma vilka föräldrar dom
får,eller hur gamla dessa är när dom föds.
Därför blir jag vansinnig när mitt barn flertalet gånger pratar med mej om hur gammal jag är.

" men mamma, var du verkligen bara 18 när du fick mej"
" då kan man ju inte få barn, då är man bara barn själv och liten.."
" det är ju jätte konstigt mamma"


jag frågar ju givetvis varför hon säjer så..
och får då såna här svar

" men dom säjer det på skolan, och när jag säjer att du vara 18 år,
 så säjer dom bara : VAAA!? Vad konstigt... "

" men mamma, man får inte få barn när man bara är 18.."

På riktigt? Varför!?
Inget barn på säj 6-10 år har dessa tankar. Dom har ju liksom ingen koll på ålder osv.

Så, en tanke som slår mej är!?

Vafaan, pratar deras föräldrar om vid matbordet!?!?

En annan sak som stör mej, men som inte har med mej att göra,eller ens angår mej.. Men som uppriktigt gör mej skitförbannad..

 Är när ett barn blir utfrågat på skolan.. (hört vid lämning på skolan)
"- Varför skjutsar din pappa dej för? Han har väl inget körkort kvar?" - ni kan ju själva föreställa er tonfall etc..
Varpå hon trevande försvarar varför..



ALLVARLIGT!!!!

Kan inte föräldrar GE FAAAN i att först o främst disskutera och prata om vem som gjort vad,om den mist körkortet eller ej!?!? Åtminstone när barnen hör på!?!? O barnen i säj vet vilka det handlar om?
FAAAN, JAG BLIR TOKIG!

Hon borde aldrig ha fått frågan,enligt mej!
Och hon skulle aldrig ha fått den om inte skolkompisarnas föräldrar snackar så jääävla mycket inför barnen.

Sa jag att jag blir tokig!??



åter till min unga ålder vid mitt barnafödande..


Jo, man kan faktiskt få barn när man är BARA 18 år.. och vet ni en till sak?
Det är fullt lagligt. Det är dessutom lagligt att tillverka barn från 15år.
Om vi nu verkligen ska disskutera åldrar.


KAN FOLK BARA GE FAN I ATT BRY SEJ I ALLA ANDRA, OCH FÖRSÖKA SKÖTA SINA EGNA LIV!?






Era tankar..
Postat av: Tirja

Åh va man kan bli förbannad, 18 år är ju ingen ålder, hade du varit 12 ja då kanske man skulle börja funderat vad dina föräldrar uppfostrat dig med ;) Men 18 du är ju myndig, får köpa sprit på krogen jobba heltid och köra bil så varför skulle du inte få föda barn då?

Usch blir så less på sånna föräldrar!!

KRAMAR!

2011-04-01 @ 21:35:20
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag förstår din irritiation (hur fasen stavas det egentligen?:P), jag skulle också bli sjukt irriterad!! jag hoppas inte Emilias kamrater och hon själv diskuterar i den frågan ... :S

2011-04-04 @ 12:20:26
URL: http://mammajessica.webblogg.se/
Postat av: sara

Och tänk vad mycket roligt vi unga mammor (jag var väl egentligen inte så jätteung men...) kommer kunna ha när dom flyttat/fyllt 18 ;) Det skulle ju inte en gammal mamma orka, haha!

2011-04-05 @ 00:16:09
URL: http://sasandman.blogspot.com

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0