piggare,yeey!

trodde jag skulle få penicillin av doktorn i lördags. men tjii fick jag skulle man kunna säja.
Jämtlands landsting, har som policy att inte ge penicillin vid första kontakt!?!? Meen VAAD?
Jag har varit förkyld,hostat lungorna ur mej,och haft feber till o från,i snart två veckor. 
Dom senaste dagarna dessutom haft sån värk i bihålorna att jag trodde jag skulle krevera.
Dessutom är jag diabetiker. Tempar 38,(trots febernedsättande)hos doktorn. Hon kollar inte ens sänkan, hon kollar mej i halsen och öronen.(sökte för bihålorna) Ja, hon slog mej över bihålorna också. Sa; jaaha,mmhmm, du ska få en avsvällande nässpray. Och känns det inte bättre på måndag,får du ta kontakt med HC.
Vem ringde HC det första hon gjorde igår morse?
Jaa,precis! Haft en helvetisk helg,utan sömn. Sjuk värk och feber. Men orka liksom?

På HC konstaterades det att sänkan var alldeles för hög,och att jag givetvis skulle ha
penicillin. Sen lyssna han på lungorna,o frågade om jag nyligen haft lunginflammation?
Vad skulle jag svara på det? haha, njaäe,inget konstaterat, men det kändes så förut..
aja, nu har jag fått i mej sex doser av penicillinkuren,och känner mej redan som en ny människa.
O så jäkla mkt piggare. I löööv it. =)

Imorn ska det jobbas. O det ska bli gött.. Sen ere dans för Lowis, om hon är bättre i sin hosta.
För giiivetvis har hennes hosta blivit lite värre. Vi preppar med diverse medikamenten,och hoppas på
att hon håller sej tillräckligt frisk för skola iaf.
Sambon for till Norge på jobb idag han, tur de e ordning på nån liksom..
Då tog jag o Lowis o for in till Mormor&Morfar för o hälsa på lite, o lyckades tajma in middagen där! ;) Vilken rackarns tur!
Laxpudding o peran, mumma det ju! =)


gaaah, känner mej så mkt piggare idag än vad jag gjort på flera veckor.
O då känner jag mej ändå inte helt hundra..
Meeen,Fattar ni huur skönt det är?
Jag vill bli riktigt frisk, nu,nu,nuu!
Då ska jag inviga crosstrainer, börja köra den berömda plankan.
Promenera,Situpsa osv.. O liksom bara bli fit,inför sommarn,o stundade Turkietresa!
Ajjemän. Hur svårt kan det vara liksom? ;)
Haha, skitsvårt mest troligt. Men skam den som ger sej, typ.

Ni som tränar då, hur frisk ska man vara innan
man ger sej på Crosstrainern,och sånt? Feberfri?
Slutat med penicillinet? Jag har taskig koll..

Vill mest bara tighta till allt det lösa!?


Näe, ska slökika lite på tv nu jag,o sen blire fika o natta.

Trist och bildlöst inlägg idag,meeeen så får det vara.




Era tankar..
Postat av: sara

Ja jag är riktigt irriterad då jag har dom andra 2 försäkrade, mig själv och hemförsäkring på samma. Ska ringa så for jag orkar men just nu skulle jag nog bara svära åt dom, haha!



Ja det verkar vara riktigt jäval svårt att skriva ut medicin, jävla idiotläkare/landsting!!!

2011-04-13 @ 21:25:25
URL: http://sasandman.blogspot.com

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0