♡ Barnarbete

Använder mig av barnarbetare här hemma idag.. 
Har ju massor av rödvinbär på våra buskar, och saft är ju gott tänker jag.. Plocka bär, är inte riktigt lika roligt.. O plocka bär tillsammans med Edwin och lillebror blir ju mest kladdigt!
 
Så jag frågade Lowa och hennes kompis om dom ville tjäna 50 spänn var.. Ja visst sa dom! Så dom plockar för glatta livet! ;) Så nu måste jag ju åka till Svärfar och Eva, och låna hennes saftmaja! 
Funderar dock på att inte koka av allt, utan kanske koka eftersom.. Hur blir rödvinbären om man fryser dom? Någon som vet? 
 
 
Fredag idag, skönt med helg tänkte jag! Kul att sambon är egenföretagare..
 
 
Nä, dammsuga golv och städa kanske? Edwin borde ju sova en stund till! Lillebror verkar ha ont i magen, lilla hjärtat! ♡ Lowa och kompisen tänkte baka, så det kanske är lika bra och vänta med städandet!? :-/

Era tankar..
Postat av: Sabina

Jag tycker överlag att bär bara blir vattniga om man fryser dom men det spelar ju ingen roll till saft :). Fram för mer barnarbete och bär i frysen ;). Kram på er <3

2014-08-16 @ 00:35:06
URL: http://sabinaelvstal.blogg.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0