♡ Så jävla less..

Sjukt vad jävla less jag blev, efter dagens besök hos diabetes sköterskan.. Hba1c, var på 90..
Verkligen allt annat än okej! Förjävligt, rent ut sagt!! Det är liksom dubbel så högt, mot vad det var för ett halvår sen.. Så ja, näeee men.. Jag tror jag ska ta och gräva ner mej, en månad eller två..
 Jävla skit diabetes! Jävla, jävla skit! Det som stör mig så jävla mycket, är att vi laddade ju även ner senaste månaden från blodsockermätaren.. O där var ju värdena betydligt bättre än vad hba1c visade!
Huuh!?
Helt plötsligt så känns det ju som att allt jävla kämpande med att testa blodsocker, ta insulin, försöka äta bra, korrigera, promenera osv osv.. Är alldeles förjäves!
Vad ere för mening liksom?
 
Sen kollade hon även på min mage! Och utbrister," näämen oj, Joanna.. Här får du ju absolut inte sticka!!! Här tar inte kroppen åt sig av insulinet. Dessutom har du ju fått "knölarna" här.."
Jag såg nog ut som världens största frågetecken! Det är ju för faaan, DÄÄÄR jag fått lära mig att jag SKA sticka!
" Jo, näe men det ändrades för flera år sedan.. Här blir det liksom bara kuddar!"
Vad roligt att ingen, har upplyst mig om det.. Hon är liksom inte den första under alla dessa år som kollat på min mage!
Mina "kuddar" som jag trott kommit dit, av graviditeterna.. O som jag borde kunna träna bort... Jomen tjena!
Näe, så då blev jag ännu mera less!!!
Vaa faan liksom?
 
Alla mina stick där, med hööga doser insulin, varpå kroppen typ har tillgodo sett sig kanske hälften av doserna!? I flera jäkla år dessutom! Jojo, så nu ska jag sticka på andra ställen.
Förhoppningsvis gör ju detta hba1c betydligt bättre, och att blodsockret inte är som en jävla jojo.
Hon varnade mig även, för att jag kunde bli låg ofta nu i början.. Då jag mest troligt kommer ta för höga doser insulin..
Jajemän, näe men vi börjar om från början då..
 
Är satt på väntelista till cgm också, som prio.. Så förhoppningsvis blir det en ditsatt inom närmaste månaden i alla fall! Sen får vi se hur det blir med pump..
Jag börjar ju på att tro, att det skulle göra vardagen så himla mycket lättare.
Ska ta ett snack med min doktor..
 
Näe, nu ska jag fan gräva ner mig en stund..
 
Skitdag...
Jo, jag åkte ju även hemifrån utan både körkort o bankkort!
Toppen!
 

Era tankar..
Postat av: mamma

Meen Joanna,du har sista åren verkligen försökt att hantera din sjukdom, och nu med 3 barn så gör du det fantastiskt bra och du ska vara stolt över dig själv !!! Att de du fick lära dig för många år sen inte längre gäller, ja det är surt, jäkligt surt..glöm för den del inte bort att det också har kommit nya medicinska rön och tekniska hjälpmedel sen dess, och de är sånt som ger bättre förutsättningar idag att hantera sjukdomen och därmed minskar risken för komplikationer. Ja..en pump är nog att föredra för dig, skulle nog underlätta mycket i din vardag..Att ditt Hba1C var tokhögt just idag ska du reflektera över men inte grubbla länge vid, däremot ska du sträva efter att det ska vara lägre nästa gång. Du fixar det gumman, du har mycket envishet att brås på, bra det såna här gånger. Heja heja gumman, älskar dig massor,kram <3

2015-03-10 @ 19:56:44
Postat av: Anonym

Hoppas din dag idag blir bättre! Kram 3mmajohanss0n

Svar: Tack, gårdagen blev mycket bättre! :) Trevlig helg!
Joanna

2015-03-12 @ 07:57:51

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0