♡ Skolnedläggning

Jahopp, så var vi här igen. Hot om att skolan ska läggas ned. 😠
Jo,jag förstår att det är orimligt att ha en skola igång,med bara 30 elever. Det gör jag..
Meen, i Gällö finns det ju inte plats för alla.. Inte nu,och knappast med ett 60tal fler elever..
Varför skulle inte Gällöeleverna kunna fraktas till Pilis lika gärna? Majoriteten av föräldrar jobbar ju faktiskt i Östersunds kommun! 😲

Borde ju bli fan så mycket bättre.
Sen vi flyttade hit (December 2013) så har det kommit två förslag på att skolan skall läggas ned. Hittills har vi fått ha skolan kvar. Tvivlar tyvärr starkt på att vi kommer ha den turen nu. 
Bräcke kommun alltså, vilket jävla skämt. Kommunledningen verkar sträva efter att alla invånare ska flytta, familj efter familj..
Det sägs att dom vill ha hit barnfamiljerna!?
Varför i hela fridens dagar, satsar man då Inte på Pilgrimstad!? Den by,som faktiskt ligger bäst till!? 30 minuter ifrån stan, det är liksom skvättlätt art pendla till o från jobb! Även skvättlätt att pendla till skola i stan. Vilket jag tror många kommer börja göra nu.. O det kommer bli en stor kostnad för kommunen.
Jävla nötter!
Alltså jag blir så förbannad.

Jag gissar på att skolan kommer bli asylboende, vilket kommer leda till två saker. Fler barn här, men ingen skola. O givetvis till kommunens glädje, pengar in för att dom tar emot fler flyktingar. Givetvis ska Bräcke ta emot flyktingar. Men tro mig, det finns andra lokaler i Pilis exempelvis att nyttja till det. O på så vis, skulle väl skolan kunna leva kvar och elevantalet ökas!?

Förskolan här i Pilis är förövrigt knökfull. O när både Edwin o Arwid är i skolåldern, så bör ju då eleverna på skolan vara minst det dubbla! Bara med dom barn som finns här idag! Gaaah.

Jag hade förövrigt tänkt sova sen en stund tillbaka. Men blev så jävla förbannad när jag fick reda på det här. Så det gick ju inte!

Istället fick jag för mig att måla, vilket kändes som en riktigt bra idé när jag började.. O alltså,jag vette tusan hur de här blir! 🙈


Håller tummarna ,för ett hyfsat resultat iallafall. Brödlådan ifrån Ikea fick sig en omgång också,när jag ändå var i farten tänkte jag! 😂


Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0