Vara ifred.

Det här med att Vara ifred, ska det vara så svårt att förstå!? syftar egentligen inte på nåt specifikt, mer än att jag idag är på ruskigt dåligt humör faktiskt.. tror det hela beror på att jag fick vänta en timme på hud imorse för att sätta nå prover på huden,och i samma veva blir upplyst om att jag inte får duscha förrän på torsdag, yeey, va jävla härligt då! Not! Kunde dom inte sagt det tidigare då,så hade jag skippat sovmorronen o duscha innan istället. aja, efter 1 ½ timme var jag iaf klar på det där stället, så nu har jag tre,fyra gigantiska mongisplåster över hela min rygg.. Fett nice liksom,eller nåt! For hem o åt äggmackor, bananer o drack proviva, det är gott,o sen gör det min mamma stolt!
Sitter o lyssnar på Johannas version av Marie Fredrikssons Ännu doftar kärleken (heter den så?) aja, kan inte förstå iaf, hon är så jävla duktig..  Hon ger mej gåshud, o jag sitter här o lyssnar om,o om igen o tårarna rinner.. Kalla mej känslig, men den är liksom bara så fin,och hon gör den så bra..

Pappa dök upp för en stund sen också, jag vet inte riktigt hur många gånger jag ska behöva säja det.. Men jag avskyr när folk bara "dyker upp" som nån gubbe i lådan.. Folk får jätte gärna komma förbi..  Men ska det vara så jäävla svårt o skicka ett sms innan!? Jag kanske är löjlig, men jag är sjukt kontrollberoende,o vill faktiskt ha kontroll över det mesta, o det är väl kanske inte direkt en positiv sak, men jag är sån. O jag jobbar på det, det gör jag.. Men såna där "småsaker" är faktiskt viktiga för mej.. Mitt hem, är min borg. Och för mej är det jätte jobbigt när folk bara dyker upp, o dessutom klampar in.. Så, nu har jag fått det sagt också.

Idag är en sån där jobbig dag, hade lite deeptalk med grannen igår.. Tror jag börjar förstå varifrån min ständiga ångest över Lowas födelsedag kommer ifrån. Ibland måste man analysera saker, nästan analysera sönder för att förstå, tror nästan jag lyckades igår.. Det gjorde inte saken lättare, men jag kanske kan jobba med det?!

Pratade ut lite med min Sötpropp igår också, försökte förklara hur jag känner.. Tror vi förstår varandra,o de känns bra.. Jag hoppas det iaf!
 
Var det förresten någon som inte såg Se upp för dårarna! igår, den är ju bara så kung!

I fredas va vi iaf på Garvsyra.. Såå jävla kul! =) For till Victor o Angelica en stund efter det,o hängde o surrade.. Mysigt, sen gav jag upp o Sötproppen hämta mej,,så vi  for hem o avlöste mamma som va barnvakt.. En tacker! Hann typ fika lite, sen fick han agera driver o hämta TjaBo o Large. TjaBo hade skurit sönder foten ( som det lät,av samtalet att dömma..haha) Jag fick agera doktor Joanna, o trotsa alla mina fotfobier ( men va gör man inte för TjaBos skull.. ;) tvättade av lilla tassen,o kvar blev sveriges minsta skärskada jag som doktor någonsin skådat! Haha, plåstrade om med bamseplåster o matade i dom lite smörgåstårta,o surrade lite strunt innan dom traska hemåt!

Upp vid halvtio i Lördas o iväg för dagisfotografering.. Jaa, en lördag! Fråga inte! Släpade även runt på TjaBo o hennes mongisfot.. haha! Lämnade Lowis hos Victor o Angelica efter det, dom for till Åre,på en riktigt myshelg!
Jag o TjaBo va o hälsa på hennes farfar en sväng, o sen for jag hem o njöt av lite egentid.. Sen vidare till Jane, där vi åt Tacos o hade de mys! Dom drack alkohol o jag saft! Jag gav upp vid tio,o hämta mjukbrallan.. Satte på en film,surrade strunt o åt lite glass, innan vi som brukligt somnade på soffan! Jag klev upp vid sju i Söndas tog mitt ansvar o for o jobbade.. o om jag inte sagt det förr,så säjer jag det nu.. Jag älskar mitt jobb!
Slutade vid fyra, o hem o tog en power nap.. Sen blev det midag o lite deeptalk med Sandra.. Hem o kikade på Se upp för dårarna, o sen nån Beck med Mjukbrallan. Tack för att du finns, Mjukbrallan! =)

Ja, nu har ni blivit lite uppdaterad av vad som hänt dom senaste dagarna också.. Inte illa va.. ;)

hrmm, det här blev lite plåttrigt om man säjer så.. massa svammel o massa ologiskt. Vilket jag faktiskt struntar i.. =) Sen skulle jag uppskatta om ni gav faan i att analysera det här inlägget, om ni har nåt ni e brydd på,så kan ni ju alltid fråga! Jag kanske svarar, om jag tycker ni har med det o göra.. Okej? :)

Idag får jag hem min lilla skuttis! Som jag saknat så..

PussHeej!

Kärlek till dom bästa,
o framförallt mina Favoriter, både tjejerna o grabbsen! Ni vet vilka ni är.. :)


jo, dom här fina blommorna fick Lowis med bud, på sin födelsedag, tack Sjökexet!


Era tankar..
Postat av: Sandra

Deeptalk är aldrig fel, och hoppas utav detta inlägg att du/vi kom kanske på en anledning till varför och att det nu ska gå bättre att jobba med den saken :) Tack för att du finns att lyssna på mig med! Tack för ett trevligt sällskap igår:) Puss!

2008-10-13 @ 19:07:01
URL: http://lillis85.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sjökexet... ASG

Det hade jag tydligen glömt ha haaaaaaa..



Va fina dom va.. =)



kram sofia

2008-10-13 @ 20:04:44
URL: http://vallenfamiljen.blogg.se/
Postat av: mickis

haha, jag tycker att det är så roligt med alla smeknamn! längtar tills på torsdag! :P

2008-10-13 @ 20:42:17
URL: http://mikaeyla.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0