Lowas första skoldag..

Lowa var uppe me tuppen imorse,och ville iväg på skolan.. Det var första,och mest troligt sista gången hon studsade upp och ville på skolan! ;)
Moster Emma fotade som värsta paparazzin..
Och vilken vacker liten tjej jag har, eller ja..Stor tjej är hon ju nu! :)
Och en mycket stolt sådan..

Efter att vi varit med på skolan till ungefär tio,så for vi till Myran o drack kaffe o surrade strunt! Mycket trevligt.. :) Sen vid tolv,kom sötproppen hem med skoltaxin! :)

apropå skoltaxi, när vi var små (jag och min syster alltså) ja.. då va de en trevlig karl, "Sven på mon" kallades han. Han körde iaf skoltaxi, nåt vi iofs aldrig behövde åka då vi bodde mitt i byn.
Hur som helst så bestämde sej min envisa lillasyster,och hennes partner in crime Sanna sej för att rymma hemifrån en dag.. Dom var väl ungefär i Lowas ålder,om inte mindre. Hur som helst tog dom sej iaf upp till Nysved, fotbollsplanen här på byn. Det är en bra bit för små ben o knata så pass långt.
Där uppe åker iaf Sven på mon förbi,och förstår att dom små töserna knappast har fått lov o gå dit alldeles själva. Snäll som han är så stannar han,för att plocka upp dom o skjutsa hem dom till oroliga mammor. Trodde han ja! Näe, ni förstår våran kära mor har lärt oss att aldrig följa med en främmande karl,någonstans what so ever. Så Emma hon sprang, o han efter.. Efter många om o men,o ett skrikande barn fick han med sej dom o skjutsa hem dom. Till slut! Haha.. En liten rolig anekdot,bara sådär..
Sjukt roligt tycker jag..

Men alltså, det är skönt o bo på ett litet ställe, där verkligen alla känner alla. Och man kan känna sej trygg tycker jag.. men hur som helst, så gjorde ju faktiskt Emma rätt. För hon kände ju inte han. Sen att han o Pappa vuxit upp ilag,o att han kände igen dom mycket väl var ju en annan sak.


Så här fin var min tös imorse;



     






Älskade underbara.


Era tankar..
Postat av: Sofia

<3

2010-08-23 @ 14:07:20
URL: http://sofialindholm.blogspot.com
Postat av: Nina

Läs på! Det är kul med nya läsare. :)



På dagen får han sova på mage, oftast på en kudde mellan oss i soffan. Men det tar sådan tid på kvällar/nätter och mycket knorrande innan han nöjer sig med ryggläge i vaggan. :/



Spännande med första skoldagen! Ser fram emot när Nelson är i den åldern. :)

2010-08-23 @ 14:21:11
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Nina

Jadu, det undrar vi också. Jag ska uppdatera om det. Hon jag pratade med på kommunen hade ingen aning, men jag kan väl omöjligt vara den första som "inte vet vem pappan är"? :P

2010-08-23 @ 15:25:17
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: mamma

älskade lilla gumman har blivit sååå..stor och så söt, lik sin mamma, moster och mormor ;) Älskar er alla och är sååå..stolt över mina tjejer, ni är bäst!! KRAMAR i massor !

2010-08-23 @ 17:29:05
Postat av: Elin Nestorsson

ujuj vad lowisen har blivit stor!!

kram Elin

2010-08-23 @ 18:27:55
Postat av: TiNAWiNA

MEN vilken stor tjej... stoppa tiden, jag vill inge mer nu... Min lilla lilla trollonge.

Åh va finklädd å fixat håret osv... jag döööör.

(Vilken snygg jacka, den har jag missat!)

Tjolahopp! PUSS

2010-08-23 @ 19:33:09
URL: http://winatina.blogspot.com
Postat av: Jennie

GUUUUD så stor hon har blivit, man hinner inte med. Känns som att det va nyss man va och hälsa på när ni bodde på frösön och han liten liten tjej.. :) Puss <3

2010-08-23 @ 22:24:32
URL: http://enimsemper.blogg.se/
Postat av: Jag

ja, hon har blivit så jäkla stor..förstår inte vart tiden tar vägen?

<3



Mamma: älskar dej.

2010-08-24 @ 07:54:28
URL: http://joannaolowa.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0