man ska inte ropa hej

förrän man är över bron..
och nu tänker jag inte göra det heller. Då jag i Måndags var överlycklig för att jag mådde så bra, vilket jag bittert fick ångra under gårdagen,och även större delen av idag. Nu skulle jag vilja påstå att jag känner mej lite piggare, krampen i magen är inte lika ihållande,eller intensiv. Det är ju kalasbra, och jag är sugen på skinkstut o mjölk!
Så imorn skulle jag vilja var pigg. Har ju en hel del grejer jag skulle behöva dona med. Herregud, det är ju snart jul! ;)
 Vi har ju massa julklappar kvar o fixa, godis som ska bakas, kakor o mat som ska grejas..
och framförallt pepparkakshuset, Mamma? När ska vi göra det? Imorn kväll om jag är pigg?



Pappa har varit min räddare idag, som skjutsat o hämtat Lowa både till dans,och Luciaträning!
 Han kan han! ♥
O han har lovat o skjutsa upp henne på skolan imorn,om jag är klen..han är snäll han.
Idag har hon ju varit hemma pga,toabesöket igår..men sen dess har de ju inte varit nåt mer. Så imorn är det skola som gäller.

Idag hade vi först turen som fick besök av Suss, finaste Suss! Bara sådär.. nog för att jag bara låg på soffan o kved,men ändå.. ♥
Och sen kom Anna och avlöste henne, pysslade om mej o såg till att Lowa duschade o sånt där! ♥
Jag är har ju varit allt annat än social, o det visste dom ju redan innan.

 O det är en av sakerna som är så fantastiska med dom,och givetvis men mina andra diamanter också. Dom kan komma,och bara vara hos mej. Trots att jag är sjuk. Och Även om jag sover,bara sitta där. Bara för att, o för att jag inte ska vara ensam när jag vaknar. Det är fint. Och dom är fina.
Rakt igenom,är dom fina.
♥ Mina Diamanter


Nu ska jag faktiskt försöka mej på att sova, tror det är bästa medicin jag!
Imorn ska jag försöka ge er lite roligare inlägg, o kanske lite bilder!
På mina nya smycken o lite sånt kanske! =)

Fick iaf bilderna jag framkallat idag.. Många var det! Sååå roligt!
Så nu har jag lite pyssel framför mej.. sätt in i album o greja, det är ju roligt! :)



avslutar med en bild ifrån när Lowa bakade pepparkakor
tillsammans med mina kusiner mormor ifjol! :)


Era tankar..
Postat av: Tirja

Underbart med så fina vänner :)



Ja det är jätte trist i min förra blogg så hade jag runt 100 läsare VARJE DAG! Och kanske 3 som kommenterade, ca 20 - 30 visste jag vilka det va men resten då? INGEN som kommenterade när man bad om det heller ;) haha



Ja men precis, är rätt skönt att vara hemma och vara mammaledig på så sätt ^^

Fast vattnet på storsjöbadet är rent dom har uvfilter i sin rening där så det ska inte vara någon fara att bada. Har en kompis som jobbar där och han berätta det förra veckan, men jag tror inte dom gått ut med att det är så!

Men jag har inte så stor lust att åka och bada iaf är så omständigt med en liten som bara kryper sin väg och surar för han är trött, hungrig och kall ^^



kram

2010-12-08 @ 22:30:38
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Tirja

Nej att vara diabetiker och mosa i sig massa godsaker är väl inte den bästa combon har jag hört!

Jag gick upp 39 kg när jag väntade Isak, har 7-8 kg kvar av dom, blir jag av med det är jag nöjd, men skulle behöva för att må bra i kroppen och orken gå ner iaf 20 till efter det.

Jag kommer nog aldrig vara nöjd med hur min kropp ser ut efter graviditeten, men det är ju bara att acceptera antar jag, så det enda jag kan påverka är ju just vikten! Så då siktar jag på den ;)



Ja för mig är det rätt svårt att förstå att det kan vara svårt att gå upp i vikt ^^ Jag lägger på mig bara jag tänker socker typ :P Fast jag förstår samtidigt frustrationen i att inte kunna! Jag kämpar så oerhört med att tappa vikten för jag är inte motiverad och alldeles för lat och otränad för att orka göra det!



Kram

2010-12-09 @ 23:49:05
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Tirja

ja du gör ju det ^^ Tycker det va gulligt att du skrev!



Jo jag tror det och så vill dom inte att man ska veta att dom läser för då är dom ju intresserade av ens liv ;) haha

Du har ju så rätt man vet ju att vem som helst kan läsa och jag bryr mig ju inte så hårt det är ju mest bara roligt för då kanske man själv får en intressant blogg att läsa tillbaka i eller hur man ska säga :)



ja om det inte va så satans kallt hade det varit skönt ^^ haha jag gillar vintern men vill nog inte ha mer än -10 ute iaf ;)

Men det vart fina bilder och skitungen sov ju hela tiden nästan ^^



Kram

2010-12-10 @ 00:00:36
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0