-32 grader igen!?!

de är tamejtusan helt otroligt, idag är det återigen minus 32 grader. Det är ju helt jäkla sjukt.
13,8 grader hade vi i köket imorse. Efter sambons tillåtelse fick jag skruva upp elpatronen. Vi kan ju liksom inte frysa ihjäl. Det vore ju obra. O jag eldar,o eldar o eldar. Så nu ska det bli varmt o gott. Behöver dock gå ut o hämta in mera ved. Det känns riktigt gruvensamt. Men o andra sidan kanske det känns riktigt varmt här inne, när jag kommer in igen. O det vore ju bra.

Vi hamnade i Åkersjön i lördas,det var trevligt. Men jag blev åksjuk. Inte coolt. Mådde sämre igår skulle man kunna säja. Så igår låg vi i sängen o bara drog oss o kika på tv halva dagen. Sen åkte hjärtat o jobba,också va man återigen själv,en vecka till. :( Brukar inte ha några större problem med att han jobbar borta, mer än att jag saknar han förstås. Men igår var det riktigt jobbigt. Kändes inte alls nå roligt. :(
På eftermiddagen tog jag o Lowis o for in o hälsadesvärmor som ligger på sjukhuset,med bruten fot. Stackars. Hade med oss lite karameller,tidningar o nån bok, så hon har nåt o göra.. Det tror jag hon uppskatta.
Sen for vi på Donken,mötte upp Göllet, Jens o Sandra för lite bakismat. O efter det blev de en liten handlingstur på Maxi. Jag var riktigt ur form, o ville mest bara sova,grina o att min karl bara skulle komma hem!

Var väl hemma runt nio tiden,o då va de ganska jäkla kallt,så jag o Lowis mös ner oss i soffan med varmchoklad/the och ostkrokar.. Eldade o låg under filten o bara mös ett tag.
Mitt fina lilla hjärta. Vad jag älskar henne.
Sen tog vi de tjockaste o varmaste täcket o kurade ner oss i våran säng.. Tände lite ljus o slog på en film,somnade dock på två sekunder både hon o jag..
"åh mamma, att det skulle vara så här mysigt trodde jag aldrig" - hon är söt.

Idag skulle jag bara vilja ligga inne o elda,elda,elda o mysa under en filt. Men ska iväg o jobba tre timmar, mellan 13-16.. jätte lite timmar, men jag tar precis allt jag får. O jag har ju inte direkt långt till jobbet.. :)
Lowis är ledig från dagis idag,o får vara hos Moffa under tiden..

näe,nu kan jag inte gruva mej längre, måste hämta ved. O sätta i motorvärmaren, så pärlan startar. Är glad att vi har garage iaf! ;)

Ma höres..


Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0