kaninstek!

ja, idag höll både HollyMolly & PellePingvin på att bli kaninstek, både en och hundra gånger! Framförallt HollyMolly. Kaninelände från helvete!
Imorse bestämde nämligen jag och Lowa att idag skulle dom få flytta in i stallet. Snälla som vi är..
 Så när Lowa kom hem ifrån skolan med taxin ( som förövrigt var nästan 45 minuter sen, vilket hann göra mej jätteorolig!) så plockade vi ihop lite småprylar som låg utspritt på gårn (läs: lowas bana till fyrhjulingen) o ställde undan cykeln o lite sånt. Fyllde iordning med hö o mat i boxen som dom skulle bo i.. Sen skulle vi bära in dom.. Ivrigt påhejad av både Lowa,och hunden Tjorven (som såg hungrig ut) så försökte jag först fånga PellePingvin,då han enligt mej är lugnast! Hur tänkte jag där egentligen?
 Aja, kallt,o snön vräkte ner o kaninen som hoppa fram o tillbaka o inte hade några som helst planer på att bli fångad. Ni som känner mej vet ju hur bra tålamod jag har.
Övervägde om det var bäst o slå ett vedträ i huvve på kaninerna,eller låta Tjorven fånga dom. Kom på ganska snabbt att det nog skulle bli ett stort trauma för Lowa.  Så efter en hel del blod,svett o tårar var iaf PellePingvin i stallet. Sen tog det ytterligare någon timme innan den där jäkla HollyMolly var på plats.
Sen har jag stått o försökt städat uteburen, vilket fick mej o vilja kräkas. Så nu är jag skitarg,sur o skiter i den där jävla buren. Det är numer Jespers problem.

Kaninerna är inne, o det är väl huvudsaken.
O jag fick ingen hjärnblödning idag heller.



såhär söt var HollyMolly som bebis..

o så här hade hon kunnat sluta idag;



Kaninstek med chokladsås och grönsaker..
ser ju inte allt för dumt ut..
(bilden har jag lånat från ; www.recept.nu )


Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0